تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

شهركرد - ایرنا - بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر گفت: امید است با همكاری استانها بزودی فرایند انتخاب مادران برتر كشور انجام گیرد تا پس از آن براساس رای هیات داوران این بنیاد برای نخستین بار در كشور شاهد معرفی مادر شایسته ایران باشیم.

غلامرضا محمدی روز سه شنبه با گرامیداشت روز مادر و ولادت حضرت زهرا (س) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تاكنون بنیاد مادر، حدود 2 هزار مادر نمونه كشور را شناسایی كرده كه در همین راستا در 28 استان كشور آئین نكوداشت مقام مادر برگزار شده و این آئین در چهار استان باقی مانده نیز تا پایان سال برگزار می شود.
وی ادامه داد: بنیاد مادر از هر استان 10 مادر نمونه انتخاب كرده كه از این تعداد، سه مادر نمونه از هر استان به بنیاد معرفی می شود و این بنیاد نیز یك نفر را بعنوان مادر نمونه آن استان انتخاب و در نهایت یك مادر از این بین بعنوان مادر شایسته ایران انتخاب می شود.
محمدی، تبیین اهمیت نقش مادر و تجلیل از مقام ایشان را مهمترین هدف از برگزاری این آئین عنوان كرد و گفت: نقش و اهمیت مقام مادر آنچنان كه باید در جامعه تبیین نشده و از همین رو اعتقاد ما بر این است كه اگر این نقش بخوبی تعریف و نهادینه شود بسیاری از مشكلات جامعه برطرف و به سمت جامعه ای صالح و موفق پیش خواهیم رفت.
بنیاد فرهنگی بین المللی مادر در قالب یك NGO فعالیت خود را از سال 93 آغاز كرده و در این مدت تلاش كرده است تا قداست و جایگاه مادر را در جامعه بیش از پیش تقویت كند.
فعالیت سیاسی و هرگونه تبعیض از لحاظ زبان، رنگ، ملیت، قومیت، فرهنگ، عقیده و مذهب در بنیاد بین المللی مادر ممنوع است و این بنیاد به هیچ گروه و نهاد دولتی و غیردولتی وابسته نیست.
اهداف و شاخص های این بنیاد تاكنون به 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده و مجله پیام مادر بعنوان مجله رسمی این بنیاد به 2 زبان انگلیسی در كتابخانه ملی سوئد به ثبت رسیده است.
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر در ادامه خانواده را كالبد هر جامعه ای دانست و افزود: بی شك قلب این كالبد را مادر شكل می دهد و اگر مادر نقش خود را بخوبی و درستی انجام دهد جامعه نیز در مسیر صحیح خود حركت می كند.
محمدی همچنین به اهمیت كانون خانواده در شكل گیری شخصیت فرزندان اشاره كرد و گفت: پدر، مادر و فرزند سه ضلع كانون خانواده را شكل می دهند كه در این میان رسالت تامین آرامش برعهده مادر گذاشته شده و پدر مسئول تامین آسایش خانواده است.
وی در همین خصوص به دولتمردان توصیه كرد تا بجای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی نظیر نفت كه بر درآمدهای نامطمئن و ناپایدار مبتنی است بر كانون خانواده سرمایه گذاری كند تا ارزش افزوده و منفعتی چندین برابر آن نصیب كشور و جامعه ایرانی شود.
محمدی همچنین به حساسیت رسالت مادری اشاره كرد و افزود: ایفای وظیفه مادری گرچه دارای اهمیت و مقام والایی است اما بسیار خطیر بوده و براحتی نمی توان از عهده آن برآمد از همین رو به دختران جوان توصیه می شود تا قبل از عهده دار شدن نقش مادری با فراگیری علم و دانش و آموزش های مرتبط با این حوزه، خود را برای این مسئولیت آماده كنند.
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر، تحصیلات دانشگاهی و حضور فعال زنان در جامعه را از دیگر ضرورت های ایفای موفق نقش مادری دانست و گفت: معتقدم دختران جوان با تحصیل در رشته های دانشگاهی مرتبط با جامعه و كانون خانواده و حضور فعال در جامعه و اشتغال به شكل پاره وقت می توانند مادران موفقی باشند.
محمدی از دولتمردان و تصمیم گیران كشور خواست تا ساعات كاری مادران شاغل را كاهش دهند تا ضمن اینكه مادران حضور خود را در جامعه حفظ می كنند، فرصت بیشتری برای انجام وظیفه مادری در خانه داشته باشند.
وی در پایان با تاكید بر اعتماد به دختران و پسران جوان برای ساختن ایرانی آباد، خاطرنشان كرد: باید با اعتماد بیش از پیش به جوانان و ایجاد گفتمانی سازنده بین نسل های گذشته و جدید و برقراری تعامل بین پدران و مادران با فرزندان زمینه بالندگی جامعه و كشور را فراهم كرد.
به گزارش ایرنا، بیستم جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تقویم رسمی كشور با عنوان روز مادر و زن نامگذاری شده است.
7363/6021