شیراز- ایرنا- مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در آثار داستانی حرف نویی در دنیا داریم اما تولیدات ادبیات دفاع مقدس به اندازه كافی نبوده و جای شعر معاصر در كنار دیگر گونه های ادبی برای ترسیم فعالیت های رزمندگان خالی است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ داوود عامری سه شنبه 7 اسفندماه در مراسم اختتامیه بیست و یكمین كنگره ملی شعر دفاع مقدس و دومین جشنواره شعر ترنم حماسه در شیراز افزود: جنگ چهره‌ای خشن دارد كه در كنار خسارت‌های فراوان امید به آینده را دستخوش تلاطم می‌كند اما دفاع مقدس ما از نشاط و پایداری ملت بر می‌خیزد.
وی ادامه داد: ریشه‌های ادبیات پایداری به پیش از اسلام باز می‌گردد اما آثار تولید شده شاعران در دوران معاصر از نظر كثرت قابل مقایسه با گذشته نیست.
عامری با اشاره اینكه ادبیات دفاع مقدس در همه زمینه ها حرف‌های تازه‌ای دارد، بیان داشت: ادبیات دفاع مقدس با ادبیات جنگ سایر كشورها تفاوت دارد چراكه عملكرد دیگر جنگ ها ایثارگرانه نبوده است.
وی رزمندگان دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران را اخلاق مدار دانست و عنوان كرد: رزمندگان با رعایت اخلاق اسلامی در جنگ حضور داشتند و ادبیات دفاع مقدس سرشار از خلاقیات و ابداعات نگارشی در شعر شاعران است.
عامری با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب كه فرمودند 'به معنای واقعی كلمه آنچه امروز در حوزه شعر انجام می‌گیرد باید صد برابر شود'، گفت: ادبیات دفاع مقدس با توجه به هویت آرمانی رزمندگان در جهان بینی پیشتاز است.
وی بیان كرد: اگر می‌خواهیم آینده روشنی داشته باشیم باید به شناخت نقاط قوت و نقاط ضعف خود آگاه باشیم در این صورت ملت ایران نیز در این بخش برای تمدن اسلامی راهنمایی می‌شود.
بیست‌ و یكمین كنگره ملی شعر دفاع مقدس پس از وقفه ای شش سال و نیمه در شیراز برگزار شد. در این مراسم افزون بر رونمایی از 13جلد كتاب در حوزه دفاع مقدس از شاعران و نویسندگان برگزیده در این حوزه تجلیل شد.
7375 /1876