يزد- ايرنا- استخرسرپوشيده شهيديه ميبد و چمن مصنوعي بخش مهرآباد اين شهرستان روز سه شنبه با حضور وزير ورزش و جوانان مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، مديركل ورزش و جوانان استان يزد در آيين بهره برداري از اين طرح ها كه به مناسبت ميلاد حضرت فاطمه سلام الله عليه با حضور ورزير ورزش و جوانان برگزار شد، گفت : استخر شهيديه از امكانات روز و استانداردهاي بالايي برخوردار است.
مسعود شريعتي افزود: اين پروژه در سال 93 با 35 درصد پيشرفت فيزيكي تحويل تربيت بدني شده و تامين اصل هزينه هاي استخر با اعتبارات چند سال اخير كه حدود 3 ميليارد و 500 ميليون تومان بوده، به مرحله بهره برداري رسيده است.
وي افزود : در ساخت و تجهيز اين استخر علاوه بر رعايت شرايط استاندارد به تجهيز آن به امكاناتي چون سونا و جكوزي نيز توجه شده است.
نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: با وجود تنگناها و مشكلاتي كه براي تامين اعتبار طرح هاي عمراني وجود دارد، در حوزه ورزش اقدامات خوبي انجام شده است.
دكتر كمال دهقاني فيروزآبادي با اشاره به اينكه از دير زمان در ميبد زيرساختهاي عمراني و فرهنگي با كمك خيران و مردم ايجاد شده، گفت: قطعا با حضور وزير ورزش و جوانان در شهرستان ميبد براي افتتاح پروژه هاي خيري، چشم اندازي روشني با كمك مسئولان و خيران براي توسعه زيرساختها پيش بيني مي شود.
وي تصريح كرد : در طول دو سال اخير، ورزش استان يزد با بهره برداري از پروژه هاي مختلف كه چند سال رها شده بود، جان دوباره گرفته است .
فرماندار ميبد نيز در مراسم افتتاح استخر شهيديه گفت: بهره برداري از اين پروژه با توجه به وجود تنها يك استخر در شهرستان كه مربوط به سه دهه قبل است، يكي از آرزوهاي ديرينه مردم ميبد بود كه جامه عمل بر اين خواسته پوشانده شد.
حسين فلاح افزود: ورزشكاران شهرستان انگيزه زيادي براي فعاليت و نشاط اجتماعي دارند اما در اين ميان كمبود زيرساختهاي مناسب حلقه مفقوده بسترسازي براي رونق هرچه بيشتر ورزش در اين شهرستان بود.
استخر سرپوشيده شهيديه در زميني به مساحت يك هزار و 826 مربع زيربنا احداث شده است.
مدير عامل شركت خشت اول به عنوان پيمان كار پروژه استخر شهيديه گفت : اين استخر به صورت تمام هوشمند ساخته شده است و درساخت و تجهيز آن روند صرفه جويي در مصرف آب انجام شده به صورتي كه آبهاي زايد براي آبياري درختان جداسازي مي شود.
پيمان كارپروژه استخر شهيديه افزود: سيستم كلرزني اين پروژه هوشمند است كه كاهش 70 درصدي كلر زني آب را باعث شده و به جاي آن از طريق يون نقره و يون مس آب استخر يونيزه مي شود.
اين استخر كه زمين آن از طرف امام جمعه ميبد اهدا شده مجهز به موتورخانه، منبع هوايي، منبع زميني، تاسيسات هوشمند، جكوزي با ظرفيت 10 نفر، سونا بخار، سونا خشك ، نمازخانه و ... است.
استخر شهيديه با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد ريال به مرحله اتمام رسيده است.
همچنين با حضور وزير ورزش و جوانان چمن مصنوعي مهرآباد ميبد نيز در زميني به مساحت يك هزار 260 متر مربع با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد ريال بهره برداري شد.
مركز شهرستان 104هزار نفري ميبد در 50 كيلومتري شمال غرب شهر يزد مركز اين استان قرار دارد.
9934/ 6014/