تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

تهران- ایرنا- اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی معروف به عابربانك پرسپولیس و 10 متهم اخلال در نظام اقتصادی كشور دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، قاضی اسدالله مسعودی‌ مقام قرار است به اتهامات حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، محتبی كیان پیشه، علی اكبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توللی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصودیانی و هانیه پهلوان رسیدگی كند.
در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان بانك سرمایه كه اول بهمن برگزار شد، مهدی صفری، نماینده دادستان تهران از عدم ثبات مدیریتی و اعمال نفوذ برای پرداخت امتیازات به اشخاص خاص به عنوان یكی از ضعف‌های این بانك یاد كرد و با ارائه دلایلی گفت كه متهمان پرونده بانك سرمایه (علی بخشایش، پرویز كاظمی و محمدرضا توسلی)در تخلفات خود سوء نیت داشته و با آگاهی مرتكب جرایمی شده اند كه یكی از این جرایم پرداخت تسهیلات بانك سرمایه به حسین هدایتی برای شركت جاوید گشت هیرمند است.
وی اضافه كرد: پرونده های حسین هدایتی، سامان مدلل، محمد امامی و حسین شاملو كه با همكاری متهمان این پرونده تسهیلات كلان گرفته اند، در شعبه اول بازپرسی دادسرای 36 تهران بررسی خواهد شد.
مهر سال 96 در برخی سایت ها و رسانه ها مطالبی مبنی بر بازداشت حسین هدایتی منتشر شد كه به دنبال آن هدایتی بازداشت شد و پس از چند ماه بازداشت، با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه و تودیع وثیقه 200 میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. 
نیمه‌های خرداد امسال، هدایتی مجدد به دادسرای پولی و بانكی احضار و قرار وثیقه وی مجدد به قرار بازداشت تبدیل و روانه زندان شد. هدایتی به خاطر بدهی‌های كلان بانكی به بانك سرمایه و برخی بانك‌های دیگر متهم است و آخرین بار نیز به همراه علیرضا نكویی مالك روزنامه قانون و یكی از بدهكاران بانك سرمایه، بازداشت شد. 
اجتمام *1003* 3063