شهركرد- ایرنا- رئیس فراكسیون نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نپذیرفتن استعفای وزیر امور خارجه از سوی رئیس جمهوری در راستای منافع ملی ایران انتظار همگانی بود كه خوشبختانه محقق شد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در پاسخ به نامه 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه كشورمان گفت: از آنجا كه شما را به تعبیر رهبرمعظم انقلاب “امین، غیور، شجاع و‌ متدین” و در خط مقدم ایستادگی در برابر فشارهای همه جانبه آمریكا قرار دارید؛ پذیرش استعفای شما را خلاف مصالح كشور می دانم و با آن موافقت نمی كنم.
علی كاظمی باباحیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر ظریف به عنوان وزیر امور خارجه مسئولیت نداشت، ممكن بود مساله فروش نفت ایران نیز با چالش های مختلفی روبه رو شود.
به گفته وی، افزایش سهم فروش نفت ایران با رایزنی های سیاست خارجی به ویژه شخص وزیر برای كشور 'برجام دوم' محسوب شد، زیرا اگر این سیاستگذاری و رایزنی های بین المللی نبود، سرنوشت افزایش نفت ایران در پرده ای از ابهام قرار می گرفت.
وی افزود: تلاش های دكتر ظریف وزیر خارجه و زنگنه وزیر نفت باعث شد فروش نفت ایران به مرز 2 میلیون و 500 بشكه در روز برسد و قیمت آن بالای 60 دلار برسد.
رئیس فراكسیون نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شك وزارت نفت به تنهایی نمی توانست در زمینه افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی نقش آفرینی كند و نیازمند رایزنی های وزارت امور خارجه نیز بود.
عضو فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: ظریف به عنوان یك جریان عقلانی در راس سیاست امور خارجی قرار دارد كه منافع ملی ایران را در حوزه سیاست خارجی دنبال می كند.
كاظمی از ویژگی های دیگر ظریف را تلاش وی در خصوص پرونده هسته ای ایران عنوان كرد و اظهار داشت: نقش سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مساله پرونده انرژی هسته ای در دوره جدید پررنگ تر شد.
به گفته وی، رئیس جمهوری روند گفت و گو در خصوص پرونده انرژی صلح آمیز هسته ای ایران را از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه ارجاع داد به همین دلیل نقش محمدجواد ظریف در این مساله پررنگ است.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، كوهرنگ و كیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر كارشناسان بر این عقیده اند كه ایران در مساله پرونده هسته ای خود به توافق های خوبی نیز رسید، هرچند آمریكایی ها بر عهد و پیمان بین المللی پایبند نبودند.
كاظمی باباحیدری تاكید كرد: در مساله برجام نیز خود آمریكایی ها از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهوری این كشور اعلام كرده است كه بدترین نوع توافق برای آمریكا بود و ایران در این مذاكرات به دستاوردهای بزرگی رسیده است.
به گفته وی، استعفای وزیر امور خارجه باعث خوشحالی نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس شده بود و حتی وی اعلام كرده بود كه با استعفای ظریف از دست او راحت شدیم.
وی به دستاوردهای سیاست خارجی ایران در دوران ظریف اشاره كرد و افزود: در مراسم تحلیف رئیس جمهوری دولت دوازدهم بسیاری از گروه های سیاسی خارجی و دولتمردان شركت كردند كه یك ركورد بود.
به گزارش ایرنا، روز ششم اسفندماه جاری محمدجواد ظریف استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری كرد و یك روز بعد آن را از طریق اینستاگرام عمومی كرد و در نهایت رئیس جمهوری امروز (چهارشنبه) این استعفا را نپذیرفت.
2097/6021