ارومیه- ایرنا- رییس مركز بهداشت شهرستان ارومیه گفت: در ایام نوروز مراكز بهداشتی به طور كامل آماده ارائه خدمات به مردم هستند و مسائل را به صورت جدی بررسی كرده و نظارت بر اماكن عرضه كننده مواد غذایی را با جدیت بیشتری انجام می دهند.

علی صدقیانی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان این مركز با نزدیك شدن به ایام نوروز بازدیدهای خود را بیشتر كرده و در راستای تامین هر چه بیشتر امنیت غذایی شهروندان تلاش می كنند.
وی ادامه داد: بازرسان این مركز تا ساعت 20 شب به بازدید از اماكن عرضه كننده اقلام خوراكی عید مشغول هستند.
وی اظهار داشت: شهروندان نیز می توانند هرگونه مورد مشكوك و تخلف را به شماره تلفن 04432237001 گزارش كنند.
وی از مردم ارومیه خواست تا در صورت نیاز با سامانه 190 مراكز دانشگاه علوم پزشكی تماس گرفته و مشكل خود را در خصوص مواد غذایی توزیعی مطرح كنند.
رییس مركز بهداشت شهرستان ارومیه گفت: سامانه شكایت مردمی مركز بهداشت شهرستان ارومیه نیز 3133 است كه شهروندان می توانند گزارش های خود را از طریق این سامانه اعلام كنند.
صدقیانی فر افزود: به علت كمبود نیروها و تعداد زیاد مراكز عرضه امكان بازرسی كامل وجود ندارد و مردم باید در زمینه تهیه مواد غذایی به عنوان ناظر بهداشتی و مراقبان سلامت عمل كنند.
وی اضافه كرد: مردم باید دقت بسیاری داشته باشند تا محصولات مناسب و مفید را خریداری كنند و محصولات دارای شرایط 9 گانه بهداشتی باشند.
وی از شهروندان و مسافران خواست تا به اصالت جنس، تاریخ انقضا و تاریخ تولید دقت كرده و از وسایل بسته بندی شده فروشگاههای معتبر خرید كنند تا از مسمومیت های غذایی در امان باشند.
به گزارش ایرنا، یكی از مواردی كه در سلامت افراد جامعه دخالت دارد، مراكز تهیه وعرضه مواد غذایی و اماكن عمومی است و این مراكز و اماكن باید معیارهای لازم بهسازی و بهداشتی را داشته باشند.
نظارت و كنترل بر مراكز تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به منظور تامین امنیت غذایی از مسوولیت های بهداشت محیط بوده كه این امر با بازرسی از این گونه مراكز انجام می شود.
8137/2093