بجنورد- ايرنا- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي گفت: 33 اقامتگاه بومگردي اين استان پذيراي گردشگران و مسافران نوروزي سال 98 است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي اين اداره كل، حبيب يزدان پناه اظهار داشت: طبيعت گردي امروز به يكي از رو به رشد ترين بخش ها در صنعت گردشگري تبديل شده كه اقامتگاه هاي بومگردي نيز در حال حاضر طرفداران خود را پيدا كرده است.
وي افزود: براي نوروز 98، اقامتگاه هاي بومگردي استان آمادگي پذيرايي از مسافران را دارند و امكانات رفاهي در آنها تعبيه شده است.
وي تنوع قوميتي و فرهنگي و نيز وجود جاذبه هاي طبيعي را از مزيت هاي گردشگري خراسان شمالي برشمرد و گفت: بومگردي راهي براي احياي سنت ها و آئين هاي قديمي است كه اين مهم در اقامتگاه هاي بومگردي استان به نمايش گذاشته شده است.
وي اظهار داشت: گردشگران در اين اقامتگاه ها مي توانند از فرهنگ، آداب و رسوم و آيين هاي بكر و دست نخورده مناطق مختلف، غذاهاي سالم و طبيعي، نحوه فعاليت روستائيان، صنايع دستي زنان و مردان روستا نشين و مناظر طبيعي زيبا و ديگر جاذبه هاي گردشگري اين مناطق بهره مند شوند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي اظهار داشت: با توجه به پيش بيني افزايش سفرهاي داخلي، تلاش كرده‌ايم كه برنامه‌هاي شاد و پرنشاطي را در تعطيلات نوروزي برگزار و از اين فرصت در جهت جذب گردشگر و معرفي استان استفاده كنيم.
استان خراسان شمالي در حدفاصل دو قطب سياحتي شمال و زيارتي مشهدمقدس واقع شده كه سالانه در ايام تعطيلات نوروز مسافران و زائران زيادي از اين خطه تردد مي كنند در اين استان هشت هزار و 700 جاذبه گردشگري شناسايي شده در حوزه هاي مختلف وجود دارد.
3007/ 6042