مهاباد - ايرنا - رييس اداره هواشناسي مهاباد گفت: شهرستان سردشت در شبانه روز گذشته با ثبت 35 ميلي متر بارندگي، پربارش ترين شهر ايران بود.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه با ورود سامانه بارشي از روز سه شنبه بارش باران و برف در بيشتر مناطق غرب كشور آغاز شده است، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته بيشترين بارش استان در سردشت ثبت شده كه ميزان بارندگي 35 ميلي متر و ارتفاع برف نيز هشت سانتي متر بوده است.
وي اضافه كرد: در همين مدت ايوان در استان ايلام با 33 ميلي متر بارندگي و مريوان در استان كردستان با 32 ميلي متر پربارش ترين شهرهاي كشور بعد از سردشت ثبت شد.
وي بيان كرد: پس از سردشت بيشترين بارش هاي استان در پيرانشهر به ميزان 16 ميلي متر ثبت شده و بيشترين برف نيز بعد از اين شهرستان در تكاب و به ارتفاع 2 سانتي متر گزارش شده است.
وي با بيان اينكه با فعاليت اين سامانه بارشي دماي استان 2 تا سه درجه افزايش يافته است، افزود: در شبانه روز گذشته چالدران و اروميه با دماي منفي سه درجه سانتي گراد سردترين شهرها و خوي با دماي 12 درجه سانتي گراد بالاي صفر گرمترين منطقه استان بود.
رييس اداره هواشناسي مهاباد گفت: در 24 ساعت گذشته دماي هواي اروميه بين منفي سه و مثبت 9 درجه سانتي گراد و دماي هواي مهاباد نيز بين سه و 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر در نوسان بود.
به گزارش ايرنا، سامانه بارشي از روز /سه شنبه/ وارد آذربايجان غربي شده است و فعاليت آن به طور متناوب تا روز جمعه ادامه خواهد داد.
فعاليت سامانه در اين مدت به صورت بارش باران و برف همراه با وزش باد خواهد بود و بارش ها در مناطق كوهستاني و برف گير از شدت بيشتري برخوردار است.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي در يك منطقه سرد و كوهستاني واقع شده و ميانگين بارش هاي سالانه آن 450 ميلي متر و در حدود 2 برابر ميانگين بارندگي كشور است.
3020/2093