تربت حيدريه- ايرنا- معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خراسان رضوي گفت: جاده تربت حيدريه به مشهد سومين محور حادثه خيز اين استان در 11 ماه گذشته بوده است.

به گزارش ايرنا، اسماعيل بهمن آبادي روز پنجشنبه در مراسم رونمايي از خودروهاي جديد نجات تيپ يك و 2 جمعيت هلال احمر تربت حيدريه، افزود: از ابتداي امسال تاكنون به آسيب ديدگان 86 حادثه در جاده تربت حيدريه به مشهد توسط پايگاه هاي امداد و نجات كامه و گرماب خدمات رساني شده است.
وي اظهار داشت: با توجه به تردد 30 ميليون زائر در جاده هاي استان خراسان رضوي و نياز به تجهيز و آمادگي پايگاه هاي امداد و نجات بين شهري، چهار دستگاه خودرو نجات به استان خراسان رضوي تحويل شد.
وي با بيان اينكه اين خودرو ها علاوه بر انجام ماموريت در حوادث ترافيكي، در حوادث آوار، كوهستان و سيلاب نيز كاربرد دارد، گفت: با توجه به در پيش رو بودن تعطيلات نوروزي، آمادگي هر چه بيشتر نيروهاي امداد و نجات در پايگاههاي بين شهري ضروري است.
فرماندار ويژه تربت حيدريه نيز با اشاره به موقعيت اين شهرستان و قرار گرفتن در شاهراه جنوب به شمال و شرق به غرب و حجم بسيار تردد خودروها در اين مسير گفت: با هماهنگي و رايزني هاي صورت گرفته، استقرار اورژانس هوايي در تربت حيدريه در دستور كار قرار دارد.
علي رستمي افزود: با راه اندازي اورژانس هوايي، بهترين و مطلوب ترين خدمات به مصدومان حوادث جاده اي در كمترين زمان توسط نيروهاي متخصص و مركز فوريت هاي پزشكي ارايه خواهد شد.
وي اظهار داشت: با افزوده شدن 2 خودرو كاربردي نجات تيپ يك و 2 به ناوگان امداد و نجات جمعيت هلال احمر تربت حيدريه، بخشي از مشكلات موجود در اين بخش رفع شد.
وي گفـت: با توجه به وسعت شهرستان و مناطق زير پوشش، جمعيت هلال احمر تربت حيدريه براي ارايه خدمات مطلوب به مردم به تجهيزات بيشتري در بخش امداد و نجات نيازمند است كه اميدواريم مسئولان دستگاههاي اجرايي ذيربط براي تحقق اين مهم اهتمام بيشتري داشته باشند.
جمعيت هلال احمر تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب مشهد داراي سه پايگاه ثابت در مناطق گرماب، كامه و زاوه است.
مركز شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
7079/ 6053