نوشهر - ايرنا - دوازدهمين يادواره شهدا و همايش رزمندگان دوران دفاع مقدس گردان خط شكن مسلم ابن عقيل (ع) لشكر 25 كربلا پنجشنبه شب در دانشگاه علوم دريايي امام خميني(ره) نوشهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا، معاون هماهنگ كننده نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين همايش با اشاره به روحيه شهادت طلبي رزمندگان اسلام گفت: رزمندگان و ايثارگران با تاسي از فرهنگ عاشورايي و تبعيت از امام(ره) تهديد دشمنان را در هشت سال دفاع مقدس به يك فرصت تبديل كردند.
امير دريادارحمزه علي كاوياني افزود: رژيم بعث عراق كه با تشويق استكبار جهاني و پشتيباني مالي و نظامي بلوك شرق و غرب در روزهاي نخست حمله به كشور توانست بخش هاي وسيعي از مناطق مرزي را اشغال كند با بسيج تمامي نيروهاي نظامي و مردمي به زانو درآمد.
وي ادامه داد: ارتش صدام آنچنان شكست سختي خورد كه استكبار مجبور به مداخله مستقيم با حمله به ناوها و هواپيماي مسافري در خليج فارس شد.
معاون هماهنگ كننده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: امروز به بركت خون شهدا و جانفشاني رزمندگان اسلام شاهد افزايش اقتدار ايران اسلامي در منطقه و فرامنطقه مي باشيم و اين درحالي است كه هر روز شاهد كاهش قدرت دشمنان انقلاب اسلامي در دنيا به ويژه منطقه هستيم.
در آيين دوازدهمين يادواره شهداء وهمايش رزمندگان دوران دفاع مقدس گردان مسلم ابن عقيل (ع) لشكرويژه 25 كربلا بامحوريت سرداران وشهداء غرب مازندران برگزار شد علاوه بر مداحي براي اهل بيت عصمت و طهارت (ع)همسنگران اين گردان به بيان خاطر شهداي اين گردان پرداختند و درپايان از خانواده شهداي اين گردان و برخي از جانباران و رزمندگان تجليل شد.
گردان مسلم ابن عقيل در سال 1361 تشكيل شد وازگردان‌هاي خط شكن لشكر 25 كربلا بود و در 12 عمليات بزرگي كه سپاه انجام داده و لشكر در آن حضور داشت، گردان مسلم به عنوان خط شكن در آنها شركت داشته است.
اكثر نيروهاي گردان مسلم نيروهاي ورزيده و زبده بودند و بيشترشان در چندين مرحله از عمليات مختلف شركت داشتتند.
گردان مسلم در آزادسازي مهران، فاو، در عمليات كربلاي 5 و عبور از كانال پرورش ماهي كه سخت ترين مرحله عمليات كربلاي 5 بود و نيز در عمليات والفجر 10، كربلاي 10 و ... نقش كليدي داشتند.
شجاعت و ايثارگري بچه‌هاي گردان مسلم در لشگر 25 كربلا زبان زد همه بود.
شهرستان 130 هزار نفري نوشهر تاكنون 465 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
/1295/ 1602/1899