بجنورد-ايرنا- معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنياد فرهنگي مهدي موعود (عج) گفت: تنها راه حفظ دين در عصر غيبت امام مهدي (عج)، اعتقاد به مهدويت و امامت حضرت حجت (ع) است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدصادق كفيل در آيين توديع و معارفه مدير اين بنياد در خراسان شمالي اظهارداشت: اگر دغدغه فرهنگي ما زمينه سازي براي ظهور باشد مي توان گامهاي جدي و بلندي در اين رابطه برداشت.
وي افزود: ايران اسلامي تنها حكومت شيعي در جهان شناخته مي شود، بنابراين بايد همه دست در دست هم داده و دنيا را براي ظهور منجي عالم بشريت (عج) آماده كنيم.
حجت الاسلام كفيل، خراسان شمالي را استاني آماده و مستعد براي كار فرهنگي خواند و گفت: بنياد فرهنگي حضرت مهدي (عج) در اين استان با دريافت سالانه تنها 100 تا 200 ميليون ريال اعتبار، اقدامات مطلوبي انجام داده است.

* فرهنگ انتظار بايد در رفتار انسان تجلي يابد
امام جمعه بجنورد نيز با تاكيد بر اينكه جلوه هاي انتظار بايد در رفتار و گفتار انسان تجلي يابد، گفت: انتظار يك اميد خشك و خالي نيست، بلكه برترين اعمال است.
حجت الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي افزود: كسي كه منتظر است كار و تلاش مي كند و نشانه هاي عشق به منتظَر را در اعمال و رفتار خود بروز داده و به دنبال وضع مطلوب است.
وي از انتظار به عنوان قله بلند انسانيت، ارزش و كمال بشري و عدالت ياد كرد و گفت: انتظار به معناي پويايي، تحرك و كادرسازي است و فقط ولايتي هاي بي ولايتند كه مسير را گم مي كنند.
حجت الاسلام يعقوبي، منتظَر راستين را كسي دانست كه پاك زندگي كرده و از شبهات مي پرهيزد و در اوج خودسازي قرار دارد و اخلاق و رفتار زيبا و تعاملات اجتماعي عقلاني و انساني دارد.
وي با بيان اينكه مردم برخوردها و تعاملات سياسي و فرهنگي ما را رصد مي كنند، اظهار داشت: همان گونه كه رهبري تاكيد كردند در جامعه اسلامي بايد به دنبال فردسازي، جامعه پردازي و تمدن سازي باشيم تا با اين سه كار مقدمه ظهور را فراهم كنيم.
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي كار در بنياد مهدي موعود (عج) را كاري دلي و عاشقانه دانست كه درصدد تغذيه روحي و اخلاقي به افرادي است كه به نام حضرت حجت(عج) فعاليت دارند.
وي افزود: در اين ميان پرچمداري، كار بسيار مهمي است بنابراين نبايد بگذاريم نااهلان و نامحرمان ميدانداري كرده و قهرمانان بدلي را به جوانان معرفي كنند.
مدير اسبق بنياد فرهنگي مهدي موعود (عج) خراسان شمالي نيز در اين آيين از تحويل ساختمان بنياد در سه طبقه مجزا با مساحت 450 متر مربع به عنوان مهمترين اقدام انجام گرفته در طول 11 سال گذشته ياد كرد.
شيرالله عصمتي، تجهيز ساختمان بنياد، كتابخانه بنياد با سه هزار جلد كتاب تخصصي، آموزش ضمن خدمت 2 هزار نفر از كاركنان دولت و ارائه آموزش هاي تخصصي به 10 هزار و 500 نفر را از ديگر اقدامات برشمرد.
به گزارش ايرنا در پايان اين مراسم با قدرداني از خدمات شيرالله عصمتي، حجت الاسلام موسي دانش طلب به عنوان مدير جديد بنياد فرهنگي مهدي موعود (عج) در خراسان شمالي معرفي شد.
ط/5132