مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه گفت: هفت هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی (15 تا 21 اسفند) در این شهرستان توزیع و كاشته می شود.

مصطفی چترآذر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهال ها شامل سرو نقره ای، ارغوان، سرو خمره ای، بیدمشك و بید مجنون است كه در راستای احیا و توسعه جنگل ها و مراتع این شهرستان كاشته می شوند.
وی اضافه كرد: 15 برنامه متنوع نیز به این مناسبت در سطح این شهرستان برنامه ریزی شده است كه غرس نهال در مكان های گوناگون، غبارروبی مزار شهدا، پاكسازی محوطه پارك جنگلی قلاتوك، برگزاری كارگاه های آموزشی و مسابقات مقاله نویسی با موضوع منابع طبیعی از مهمترین برنامه های این هفته است.
چترآذر با بیان اینكه منابع طبیعی مختص یك هفته نیست و اهمیت این مساله باید روزانه برای مردم تبیین شود، گفت: فرهنگ منابع طبیعی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود و همه وظیفه داریم در راستای حفظ و صیانت از این عرصه های مختلف طبیعی تاش كنیم.
رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری اشنویه افزود: توسعه پایدار كشور و منطقه در سایه سرسبزی و حفاظت از آب، خاك و گیاه میسر است، پس باید منابع طبیعی به مصداق رمز تداوم حیات و زیربنای تعادل محیط زندگی نگاه شود.
توسعه پایدار كشور و منطقه در سایه سرسبزی و حفاظت از آب، خاك و گیاه میسر است، پس باید منابع طبیعی به مصداق رمز تداوم حیات و زیر بنای تعادل محیط زندگی نگاه شود.
وی اظهار داشت: امسال 10 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای عملیات آبخیزداری در این شهرستان هزینه شد كه شامل اجرای عملیات مكانیكی و بیولوژیكی بود.
به گزارش ایرنا، اشنویه دارای حدود 100 هزار هكتار جنگل و مراتع بوده و از 15 تا 21 اسفند در تقویم رسمی كشور به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
9870/6185/7129