اروميه - ايرنا - رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي با بيان اينكه نهمين دوره انتخابات اتاق بازرگاني صبح امروز همزمان با سراسر كشور در اروميه برگزار مي شود، گفت: 817 نفر از اعضاي اتاق بازرگاني اروميه واجد شرايط شركت در اين دوره از انتخابات هستند.

جعفرصادق اسكندري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه انتخابات اتاق از ساعت 8 صبح آغاز شده و تا ساعت 18 امروز /يازدهم اسفندماه/ ادامه دارد، افزود: در صورت نياز و استقبال راي دهندگان، آماده تمديد چند ساعته انتخابات هستيم.
وي با اشاره به وجود 2 هزار و 537 عضو اتاق بازرگاني اروميه، در پاسخ به اينكه چرا از اين تعداد 817 نفر حائز شرايط راي دادن هستند، بيان كرد: طبق قانون جديدي كه به تازگي اخذ شده، افراد حقيقي با 18 ماه سابقه فعاليت و شركت هاي حقوقي با يك سال فعاليت حايز راي دادن شناخته شده اند.
وي ادامه داد: در هشتمين دوره انتخابات اتاق بازرگاني اين قانون وجود نداشت و نزديك به يكهزار و 100 نفر حايز شرايط راي دادن بودند.
اسكندري با اعلام اينكه 41 نفر نامزد نهايي در نهمين دوره انتخابات اتاق بازرگاني اروميه به رقابت مي پردازند، گفت: در اين دوره از انتخابات 51 نفر ثبت نام كرده بودند كه از اين بين صلاحيت 50 نفر محرز شد و 9 نفر نيز از حضور در انتخابات انصراف دادند.
وي با بيان اينكه 19 نفر در حوزه بازرگاني، 10 نفر صنعت، هشت نفر كشاورزي و چهار نفر در حوزه معدن از اروميه به رقابت مي پردازند، اظهار داشت: از اين بين پنج نفر در صنعت، پنج نفر در حوزه بازرگاني، سه نفر در بخش كشاورزي و 2 نفر در حوزه معدن به عنوان هيات نمايندگان اتاق بازرگاني اروميه انتخاب خواهند شد.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي در رابطه با دليل اختصاص نيافتن صندوق اخذ راي در ماكو و پيرانشهر، توضيح داد: طبق قانون به مراكزي كه كمتر از هفت هزار كارت بازرگاني داشته باشند، صندوق اخذ راي تعلق نمي گيرد.
به گزارش ايرنا، نهمين دوره انتخابات اتاق هاي بازرگاني همزمان در 34 مركز كشور در حال برگزاري است.
3214/2093