تهران- ايرنا- دبيرستاد توسعه فناوري‌هاي فضايي و حمل و نقل پيشرفته معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: ايران در آينده نزديك با بهره گيري از دانش و تخصص بومي و با يكپارچه سازي فعاليت‌ها به سمت توسعه حمل ونقل هوشمند گام بلندي برخواهد داشت.

به گزارش روز شنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري، «منوچهر منطقي» درخصوص يكپارچه سازي بخش حمل و نقل در كشور، بيان كرد: ما در ستاد تلاش مي كنيم حمل و نقلي هوشمند و تركيبي ايجاد كنيم، اين كار را با يكپارچه سازي بخش هاي مختلف دريايي، ريلي، خودرويي و هوايي انجام خواهيم داد.
وي افزود: تمام تلاش ما در چارت جديد ستاد، ايجاد حمل و نقلي ارزان‌تر، ايمن‌تر و با قابليت اعتماد بيشتر است تا از اين طريق خدمت رساني به مردم در اين حوزه شتاب علمي و معقول بگيرد.
به گفته منطقي، با توجه به اينكه در دنيا توسعه حمل و نقل به كمك فناوري هاي مختلف صورت مي گيرد، ما نيز تلاش خواهيم كرد كه اين فناوري ها را به خدمت بخش حمل و نقل درآوريم.
وي همچنين افزود: براي ايجاد حمل و نقل هوشمند و ايمن به توسعه فناوري هاي مدرن در كشور نياز داريم.
دبير ستاد توسعه فناوري‌هاي فضايي و حمل و نقل پيشرفته معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري درباره همكاري هاي بين المللي براي توسعه حمل و نقل در كشور، بيان كرد: بهره گيري از تجارب و توانايي هاي بين المللي براي توسعه حمل و نقل كشور خوب است؛ اما تلاش مي كنيم اين توسعه و پيشرفت را به كمك توانمندي هاي داخلي و با ايده جوانان كشور محقق كنيم.
علمي ** 9340** 1055