سنندج - ايرنا - مدير انجمن سينما جوان دفتر سنندج گفت: 18 اثر در بخش فيلم، فيلنامه و عكس از استان كردستان به بخش مسابقه شصت و دومين جشنواره منطقه اي سينماي جوان شبديز راه پيدا كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سالم صلواتي روز شنبه اظهار داشت: براساس اعلام دبيرخانه اين جشنواره، 412 فيلم به شصت و دومين دوره جشنواره منطقه اي شبديز در بخش هاي داستاني، مستند، پويا نمايي و تجربي ارسال شده است.
وي اضافه كرد: از تعداد مذكور 71 اثر به بخش مسابقه راه پيدا كرده اند كه از اين تعداد هفت اثر مربوط به هنرمندان استان كردستان است.
مدير انجمن سينما جوان دفتر سنندج افزود: در بخش داستاني فيلم هاي دريا موج موج مي لرزد به كارگرداني امير غلامي، ذبح به كارگرداني سامان حسين پور و آكو زندكريمي، لكه به كارگرداني شورش وكيلي، توت به كارگرداني تيمور قادري، من و مادرم به كارگرداني فريده نادري از سنندج به مرحله مسابقه اين دوره از جشنواره راه يافتند.
صلواتي يادآور شد: در بخش مستند هم فيلم چشم آواز به كارگرداني ريبوار محمدپور از مريوان تنها نماينده استان كردستان در مرحله نهايي اين جشنواره است.
وي گفت: در بخش پويا نمايي هم فيلم شهر هزار كبوتر به كارگرداني وريا نيك منش و مريم هاشم نژاد و در بخش آزاد فيلنامه نيز نهست نوشته زانيار لطفي و در بخش اقتباسي هم وضع حمل نوشته آكو زندكريمي و سامان حسين پور از آثار راه يافته به اين جشنواره هستند.
مدير انجمن سينما جوان دفتر سنندج افزود: در بخش تك عكس هم آثار مادرم از شهاب ناصري، مراسم نوروز كُردي از ساجد حق شناس، مسافر از نوشين نامداري، كولبرها از راميار قريشي، برداشت از فرهاد مطاعي، گرمي خانه از اسعد قرباني، خانواده و فرش دستباف از سيد علي رضويان به اين جشنواره راه پيدا كردند.
صلواتي تاكيد كرد: در بخش مجموعه عكس هم اثر كاك ئير جمشيد فرجوند فردا به اين دوره از جشنواره راه يافته است.
وي گفت: اثري از برزان رستمي فيلمساز كردستاني هم به بخش مسابقه اين جشنواره راه يافته ولي چون تهيه كنندگي آن را مركز گسترش سينماي مستند و تجربي برعهده داشته، اين اثر به اسم استان تهران در اين جشنواره شركت داده شده است.
مدير انجمن سينما جوان دفتر سنندج اظهار داشت: تعدادي از فيلم هاي مذكور همچون دريا موج موج مي لرزد از توليدات انجمن سينما جوانان سنندج و فيلم من و مادرم هم از توليدات انجمن و شخص فريده نادري است.
وي تاكيد كرد: فيلم كوتاه ذبح به كارگرداني سامان حسين پور و از توليدات انجمن سينما جوانان سنندج و حوزه هنري استان در چهارمين جشنواره بين المللي فيلم پرواز هم بهترين بازيگر و فيلم داستاني را از آن خود كرد.
شصت و دومين جشنواره منطقه اي سينماي جوان«شبديز» 14 تا 17 اسفند ماه جاري با حضور آثاري از استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان، لرستان، ايلام، چهارمحال و بختياري، كهكيلويه و بويراحمد، خوزستان، بوشهر، تهران و كرمانشاه و به همت توسط انجمن سينماي جوانان ايران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه برگزار مي شود.
9936/9102