اصفهان- ايرنا- رييس دانشگاه اصفهان گفت: در بيانيه گام دوم انقلاب بر تصميم سازي مبتني بر علم و دانش در كشور و اجرايي شدن آن در همه دستگاه هاي اجرايي تاكيد شده است.

هوشنگ طالبي روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين موضوع بايد آويزه گوش همه تصميم سازان كشور باشد تا بر اساس علم و دانش حركت كنند.
وي خاطرنشان كرد: تجربه كشورهاي پيشرفته كه به قدرت رسيدند نشان مي دهد كه تصميم سازي آنها بر اساس دانش بوده است زيرا اين كار، تصميم هاي درست را تضمين مي كند.
طالبي با بيان اينكه براي اين كار نياز به زيرساخت هايي است كه مهمترين آنها، دانشگاه مي باشد، اضافه كرد: دانشگاه ها، تربيت نيروي انساني را به عهده دارند و اين نيروي انساني در آينده در جامعه تصميم سازي و تصميم گيري مي كند.
وي ادامه داد: همانطور كه رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب اشاره كردند اين زيرساخت ها به خوبي در كشور وجود دارد و در چهار دهه گذشته امكانات دانشگاهي بسياري ايجاد شده است.
رييس دانشگاه اصفهان تاكيد كرد: مساله مهم اين است كه ما نبايد فقط به صرف دانش و محفوظات كه ممكن است از غرب آمده باشد، بسنده كنيم بلكه بايد با تكيه بر توان داخلي و فعاليت هاي پژوهشي به مرز دانش برسيم.
طالبي با اشاره به روند توليد علم در كشورمان پس از انقلاب اسلامي، خاطرنشان كرد: شيب رشد آن از متوسط جهاني بيشتر است و ما نسبت به بسياري از كشورها در جايگاه خوبي قرار داريم كه اين امر نشان دهنده كيفيت كار است.
وي وظيفه دانشگاه ها در تحقق اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب را تقويت مسير توليد علم و تبديل آن به فناوري و ثروت ذكر و تصريح كرد: وظيفه ساير دستگاه هاي اجرايي اين است كه با تكيه بر دانش، تصميم سازي كرده و هرجا كه نياز به مشاوره فني و علمي دارند به دانشگاه ها مراجعه كنند.
طالبي با تاكيد بر اينكه اين كار، تبديل دانش به فناوري و تبديل فناوري به ثروت را تضمين مي كند، خاطر نشان كرد: اگر در زمان حاضر كاستي در كشور است در بخش تبديل فناوري به ثروت است.
رييس دانشگاه اصفهان ادامه داد: ما در بخش دانشگاهي مسير تبديل علم به فناوري و ثروت را شروع كرديم و اميدواريم در ساير بخش ها نيز با تكيه بر توانايي هاي موجود در آن سرمايه گذاري شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي 24 بهمن سال جاري در بيانيه اي مهم و راهبردي به مناسبت چهلمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و ورود جمهوري اسلامي به فصل جديدي از زندگي به تبيين ويژگي‌هاي مسير پر افتخار پيموده شده در 40 سال گذشته و بركات خيره‌كننده انقلاب اسلامي در رساندن ايران عزيز به جايگاه شايسته ملت پرداختند و با تأكيد بر اميد واقع‌ بينانه به آينده و نقش بي‌ بديل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آينده‌سازان ايران مقتدر، الزامات اين جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسي بيان كردند.
ايشان در اين بيانيه ضمن بيان هفت توصيه به جوانان ايراني از جمله علم و پژوهش، معنويت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادي، عزت ملي، روابط خارجي، مرزبندي با دشمن و سبك زندگي، خواستار توجه آنان به اين موضوع شدند.
/6026/3011