اهواز- ايرنا- مديركل راه و شهرسازي خوزستان گفت: در سند ملي بازآفريني شهري، وزارت راه و شهرسازي سياست توليد مسكن را در پيش گرفته است.

رضا رضايي روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به بازديد روز گذشته خود از محلات تاريخي در شهرستان هاي شوشتر و گتوند، اظهارداشت: تصور برخي از سند ملي بازآفريني شهري آسفالت و تغيير نماي محلات است در صورتي كه وزارت راه و شهرسازي در اين زمينه سياست توليد مسكن را در پيش گرفته است.

*آسفالت وظيفه شهرداري است
وي با بيان اينكه انجام اقدامات زيربنايي لازمه توسعه محلات است، بيان داشت: آسفالت كردن خيابان ها و نيز ساختن پياده رو از وظايف شهرداري ها است اما ما در اداره كل راه و شهرسازي خوزستان به دنبال ايجاد مسكن هستيم.
اين عضو شوراي برنامه ريزي با تاكيد بر اينكه مناطقي كه استعداد و ظرفيت بازآفريني شهري با رويكرد توليد مسكن را دارند در اولويت هاي اجراي اين اقدام جامع مشترك در چارچوب يك نظام هماهنگ در سياست گذاري توسعه شهري قرار خواهند گرفت، افزود: برابر مجوز وزير راه و شهرسازي به استان ها، محلات و مناطقي كه واحدهاي مسكوني آنها در معرض خطر هستند مي توانند از امتيازات اين طرح بهره مند شوند.
وي همچنين در خصوص وضعيت ورودي مسكن مهر، بيان داشت: اين كار در شهرهاي با جمعيت زير 25هزار نفر بر عهده بنياد مسكن است اما در هر صورت اين اداره كل تلاش مي كند تا مشكلات موجود در اين حوزه رفع شوند.

*قير براي انجام بازآفريني شهري موجود است
وي همچنين درباره اختصاص نيافتن قير به برخي پروژه ها ، عنوان كرد: راه و شهرسازي تنها مي تواند به بحث بازآفريني شهري در حوزه بافت هاي فرسوده، تاريخي و سكونتگاه هاي غير رسمي قير اختصاص دهد.
رضايي با بيان اينكه تكميل پروژه هاي نيمه تمام به عنوان يك اصل و برنامه جدي در دولت مطرح است، گفت: با وجود همه تلاش هايي كه صورت گرفته اما همچنان با مشكل كيفيت جاده هاي روستايي رو به رو هستيم اما براي رسيدگي به اين وضعيت با جديت پيگير اعتبارات اين بخش هستيم.

*تصميم گيري درباره طرح جامع شهرهاي خوزستان
مديركل راه و شهرسازي استان خوزستان ادامه داد: همچنين در زمينه طرح هاي جامع شهرها به زودي تصميم گيري هاي دقيق و كارشناسي شده اي صورت مي گيرد و اين درحالي است كه برخي از اين طرح ها براي تصويب نهايي به شوراي برنامه ريزي ارسال شده اند.
كارشناسان حوزه معماري و شهرسازي معتقد هستند كه بافتهاي ناكارآمد شهري پهنه هايي از شهر هستند كه درمقايسه باساير پهنه هاي شهر از جريان توسعه عقب افتاده و به كانون مشكلات و نارسايي ها تبديل شده اند.
9931/6002