دزفول - ايرنا - راه دسترسي برخي روستاهاي مناطق كوهستاني شهرستان دزفول از جمله سالند به احمد فداله كه بر اثر بارش برف مسدود شده بود با تلاش نيروهاي راهداري بازگشايي شد.

رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي دزفول روز سه شنبه با اعلام اين خبر به ايرنا گفت: بارش برف در مناطق كوهستاني دزفول موجب مسدود شدن مسير برخي روستاها شده بود كه با تلاش و امكانات راهداري، مسير سالند به احمدفداله كه راه ارتباطي به روستاهاي دهستان هاي احمدفداله و دره كايد است، بازگشايي شد.
منصور نظريان سياهپوش افزود: تمام مسيرهاي ارتباطي شهرستان دزفول در حال حاضر باز هستند و مشكلي براي تردد اهالي كوهستاني وجود ندارد.
به گزارش ايرنا مناطق كوهستاني دزفول از جاده هاي ناايمن برخوردارند و با بارش برف و باران امكان تردد اهالي در آنها غيرممكن و مشكل مي شود.
نبود جاده يكي از مهمترين نياز اهالي كوهستاني دزفول بويژه دهستان دره كايد و احمدفداله است كه در برخي موارد با بسته شدن جاده، چراي دام نيز مختل مي شود.
بخش هاي سردشت و شهيون دزفول افزون بر 70 درصد مساحت دزفول را در بر مي گيرند و جاده مناسب ندارند.
جاده 120 كيلومتري دزفول تا دهستان هاي احمدفداله و دره كايد با وجود سخت گذر و سنگلاخي بودن در هر بارندگي در فصل پاييز و زمستان مسدود شده و در عمل ارتباط زميني اين مناطق با يكهزار و 200 خانوار پراكنده روستايي و عشايري براي چند روز قطع مي شود به طوريكه تنها از طريق بالگرد مي توان به اين مناطق دسترسي پيدا كرد.
7278/3022