مشهد- ایرنا- رئیس اتحادیه صنف خشكشویی و لباسشویی مشهد گفت: اعضای این اتحادیه در ایام پایانی سال و نزدیك به عید نوروز، نرخ خدمات خود را افزایش ندادند.

علی كاشفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آخرین افزایش نرخ خدمات اعضای این اتحادیه مربوط به اردیبهشت ماه امسال بود كه نسبت به دوره قبل 20 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: از آن زمان تاكنون مجموع هزینه های تمام شده برای صنف خشكشویی و لباسشویی در مشهد شامل قیمت انواع شوینده ها، هزینه های برق و آب و گاز، دستمزد كارگران و اجاره مغازه ها 60 درصد افزایش داشته است.
رئیس اتحادیه صنف خشكشویی و لباسشویی مشهد گفت: با وجود این كه هزینه تمام شده خدمات برای این صنف افزایش یافته اما به علت كاهش مراجعه مردم به خشكشویی ها و مشكلات اقتصادی آنان اعضای این صنف از سود خود گذشته اند و هیچ درخواست افزایش نرخی به كمیسیون نظارت و اتاق اصناف ارائه نكرده اند.
كاشفی افزود: استقبال مردم از خدمات خشكشویی و لباسشویی روز به روز كمتر می شود و امسال میزان مراجعه مردم به واحدهای صنفی این اتحادیه نسبت به سال گذشته 50 درصد كاهش یافت و همین امر موجب شد از اردیبهشت ماه امسال تاكنون صاحبان 50 واحد صنفی زیر پوشش این اتحادیه پروانه كسب خود را باطل كنند.
وی ادامه داد: تعداد واحدهای خشكشویی در مشهد كه با شركتهای بزرگ تولیدی قرارداد دارند بسیار محدود است و از طرفی ارائه خدمات به واحدهای تولیدی نیازمند داشتن دستگاه های مجهز و مواد مخصوص است كه بیشتر خشكشویی ها قادر به تامین این دستگاهها و مواد شوینده آن نیستند.
540 واحد صنفی زیر پوشش اتحادیه صنف خشكشویی و لباسشویی مشهد هستند.
1922/7489