كاشان - ايرنا - رييس كميته امداد امام خميني (ره) آران و بيدگل با اشاره به رشد محسوس كمك هاي مردمي در سال جاري گفت: 23 ميليارد و 327 ميليون ريال در قالب مشاركت هاي مردمي به كميته امداد اين شهرستان اهدا شده است.

به گزارش ايرنا، حسن اسماعيلي روز سه شنبه در نشستي خبري به مناسبت سالروز تشكيل كميته امداد امام خميني (ره) افزود: چهار ميليارد و 944ميليون ريال از كمك ها در قالب 13 هزار صندوق صدقه و بيش از پنج ميليارد ريال نيز در قالب وجوه اماني، زكات، فطريه و كفاره اهدا شده كه 15 درصد به نسبت سال گذشته افزايش نشان مي دهد.
وي بيان كرد: 985 نفر حامي در شهرستان آران و بيدگل داريم كه 90 نفر از ايتام و 198 نفر از كودكان طرح محسنين را با پرداخت در مجموع هشت ميليارد و 500 ميليون ريال كمك كردند كه رشدي 13 درصدي نسبت به سال گذشته داشته است.
رييس كميته امداد امام خميني (ره) آران و بيدگل اضافه كرد: مردم نيكوكار اين شهرستان در قالب جشن نيكوكاري و عاطفه ها نيز يك ميليارد و 800 ميليون ريال اهدا كردند كه رشدي 400 درصدي به نسبت مدت مشابه در سال گذشته دارد.
وي ساير كمك هاي نقدي و غير نقدي به كميته امداد آران و بيدگل را 2 ميليارد و 971 ميليون ريال عنوان كرد و ادامه داد: اين بخش از كمك هاي مردمي نيز براي تامين جهيزيه، اعطاي وام هاي قرض الحسنه كارگشايي، توانمندي و راه اندازي طرح هاي اشتغالزا و عمراني براي خانواده هاي زير پوشش كميته امداد و ساير نيازمندان هزينه مي شود.
اسماعيلي رويكرد جديد كميته امداد امام خميني (ره) را ‌مردمي تر كردن امور خير و استفاده از فناوري‌هاي نوين و الكترونيكي در اين مسير برشمرد و افزود: براي ترويج و نهادينه كردن روش‌هاي نوين و الكترونيكي جمع آوري كمك‌هاي مردمي و صدقه، صندوق هاي كوچك و متوسط، جشن نيكوكاري و عاطفه ها را به سمت پرداخت با درگاه‌هاي جاري اين نهاد از قبيل صدقه پيامكي، سامانه الكترونيكي، تلفن گويا، نرم افزارهاي بانكي برنامه ريزي شده است.
وي تشريح كرد: كمك‌هاي مردمي به صورت استاني و شهرستاني در روش پرداخت الكترونيكي قابل تفكيك بوده و مبالغ واريزي در سرفصل هاي گوناگون كمك به نيازمندان و مددجويان در نظر گرفته مي شود.
به گفته وي، نزديك به 2 هزار و 300 خانوار در شهرستان آران و بيدگل زير پوشش خدمات كميته امداد امام خميني (ره) هستند.
آران و بيدگل با جمعيت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزديك به 6 كيلومتري كاشان و 215 كيلومتري شمال اصفهان واقع است.
7472/8123