تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: یك هزار و 260 كودك در 11 ماهه امسال در سوانح جاده ای كشور جان باختند كه سهم این استان 42 كودك زیر 12 سال است.

سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: مهمترین عامل مرگ كودكان در سوانح رانندگی سهل انگاری خانواده ها در نگهداری و مراقبت از آنان است.
وی اضافه كرد: كودكان نیز باید همانند دیگر سرنشینان از كمربند ایمنی استفاده كنند اما این موضوع در بیشتر مواقع از سوی والدین رعایت نمی شود.
رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: والدین باید تا چهار سالگی فرزندشان، صندلی كودك در داخل خودرو در نظر بگیرند و پس از آن نیز بستن كمر بندی ایمنی برای كودك را مدنظر قرار دهند.
سرهنگ عزیزی افزود: والدین حین رانندگی، كودك شان را به صندلی عقب خودرو هدایت كرده تا در آنجا بازی كند اما با یك ترمز ناگهانی سر و صورت كودك به صندلی برخورد كرده یا با برخورد به شیشه جلو به بیرون پرتاب می شود.
وی تاكید كرد: آغوش والدین نیز محل مناسبی برای حفظ جان كودك نیست چراكه هنگام ترمز ناگهانی یا واژگونی وسیله نقلیه، والدین توان حفظ كودك در آغوش را ندارند.
رییس پلیس راه استان همدان گفت: بستن كمربند ایمنی نقش مهمی در حفظ جان افراد و كاهش آسیب های ناشی از سوانح رانندگی دارد.
سرهنگ عزیزی اضافه كرد: رانندگان و سرنشینان خودرو تنها با دیدن مامور پلیس راه اقدام به بستن كمربند ایمنی نكنند بلكه هدف پلیس از نظارت و اعمال قانون، افزایش ایمنی سرنشینان خودرو است.
7526/2087