تهران- ايرنا- خبرنگار ايرنا مستقر در شميرانات صبح امروز (چهارشنبه) در محل ويلاي خبرساز متعلق به «شبنم نعمت زاده» در لواسان حاضر شد و مشاهده كرد روند تخريب آن نسبت به روز يكشنبه هفته جاري كه با حكم قضايي آغاز شده بود، تغييري نكرده و درواقع بخش هاي غيرمجاز آن هنوز تخريب نشده است.

به گزارش ايرنا روز يكشنبه هفته جاري با حضور مسئولان قضايي و شهري لواسان تخريب بخش هاي غيرمجاز اين بنا در دو بخش ابتدايي و انتهايي ساختمان اصلي آغاز شد اما پس از گذشت چندروز همچنان بناي ويلا مانند روز يكشنبه دست نخورده باقي مانده است.
گفته شده كه ساختمان اصلي اين ويلا پابرجا خواهد ماند و تنها بخش هايي كه خارج از مجوز ساخته شده، قرار است تخريب شود.
شهرداري لواسان اعلام كرده بود كه در اين بنا يكهزار و 12 متر خارج از مجوز ساخته شده است.

**دليل توقف تخريب از قول شهرداري
معاون فني عمراني شهردار لواسان بعدازظهر امروز در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا استان تهران درباره توقف روند تخريب اين بنا گفت: مالك يك روز پس از آغاز اجراي حكم تخريب (دوشنبه) به شهرداري مراجعه، تعهد محضري امضا و حكم قضايي اخذ كرد تا تخريب راساً توسط خودشان (مالك) صورت گيرد.
عزت الله چراغي افزود: مالك ويلا تا پايان فروردين ماه سال آينده فرصت دارد سازه هاي غيرمجاز ساختمان را تخريب كند.
وي توضيح داد: كارشناس شهرداري هر هفته فرآيند تخريب را نظارت و بررسي مي كند؛ اگر تخريب متوقف شود يا به صورت كُند پيشروي داشته باشد، راساً اقدام به تخريب خواهيم كرد.
به گفته چراغي تخلف ساختمان مذكور در ارتفاع نيست چراكه پروانه ساخت وي 2 طبقه است اما نقشه ويلا را تغيير داده و در زمان حاضر زيرزمين، همكف و يك طبقه با اشتغال سطح بيشتر ساخته شده است.
اين مقام مسئول در شهرداري لواسان اظهارداشت: تخريب ويلاي مذكور به دليل اينكه بخشي از آن غيرمجاز ساخته شده بسيار حساس و فني است لذا شهرداري از اجراي حكم تخريب توسط مالك استقبال مي كند تا در صورت بروز مشكل براي ساختمان اصلي و پروانه دار، مسئوليتي متوجه شهرداري نباشد.
معاون فني شهردار لواسان ضمن اعلام اينكه كميسيون ماده 100 در اواخر سال 96 حكم تخريب سازه غيرمجاز اين ويلا را صادر كرد و مالك تا 2 ماه پس از ابلاغ حكم مي تواند براي تخريب توسط خود اقدام كند تصريح كرد: بنا بر ادعاي مالك به دلايلي ابلاغ به دست وي نرسيده و به محض اطلاع به قانون تمكين كرده است.
ويلاي مذكور واقع در محله ويلانشين سيد پياز لواسان به گفته مسئولان شهرداري 600 متر پروانه دارد.
تخريب بخش هايي از اين ويلا بسيار خبرساز بوده است و «محمدرضا نعمت زاده» وزير سابق صنعت، معدن و تجارت نيز روز گذشته در بيانيه اي به اين موضوع واكنش نشان داد و ضمن اعلام اينكه هيچ نقشي در ساخت ويلاي دخترش نداشته تاكيد كرد: بعضي رسانه ها موضوع را به گونه اي مطرح كرده اند كه انگار تخلف ايشان (دختر وي) در امر ساخت و ساز واحد مسكوني به خاطر رابطه سببي با اينجانب صورت پذيرفته است.
لواسان يكي از شهرهاي خوش آب و هواي شهرستان شميرانات در 15 كيلومتري شمال شرقي تهران قرار دارد كه زمين خواري، كوه خواري و تصرف زمين هاي ملي و تخريب محيط زيست در آن طي سال هاي تخير بسيار خبرساز و جنجالي بوده است.
تهرام/9897/ 1008