زاهدان - ايرنا - دبير برگزاري جشنواره غذاهاي بومي و محلي ايرانشهر گفت: اين جشنواره در قالب همايش آواي مهرباني با هدف كمك به بهسازي و تجهيز مدرسه روستاي احمد آباد از توابع بخش مركزي اين شهرستان با حضور 35 نفر از بانوان منطقه برگزار شد.

آمنه اربابي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ترويج فرهنگ مصرف غذا‌هاي بومي و سنتي، همدلي بين اهالي روستا، كمك به اقتصاد روستا و حذف غذا‌هاي آماده از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره است.
وي بيان كرد: در اين جشنواره علاوه بر ارائه غذاهاي بومي و محلي صنايع دستي مردم منطقه نيز به نمايش گذاشته شد.
دبير جشنواره غذاهاي بومي و محلي ايرانشهر گفت: اين جشنواره تا پايان هفته در روستاي احمد آباد داير است.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه ايرانشهر نيز با تقدير از دست اندركاران برگزاري جشنواره آواي مهرباني گفت: آشنايي با روش‌هاي تغذيه سالم، ترويج فرهنگ استفاده از غذاي سالم و سنتي، تشويق بانوان به آشپزي و طبخ غذاي خانگي، ايجاد نشاط در بين روستاييان بسيار مهم و مفيد است.
نبي بخش داوودي با تاكيد بر سلامت جامعه و استفاده از غذاهاي سنتي منطقه افزود: در واقع با زنده نگه داشتن آداب و رسوم فراموش شده مي توان به سلامت جامعه و نسل هاي آينده كمك كرد تا كمتر به سراغ فست فود بروند.
وي بيان كرد: خانواده ها بايد به مصرف غذاهاي سالم و سنتي روي آورند و فست فودها و غذاهاي صنعتي را از رژيم غذايي خود حذف كنند.
7314 **6081