اروميه – ايرنا – استاندار آذربايجان غربي با اشاره به اختصاص چهار هزار و 800 ميليارد ريال تسهيلات بانكي به استان در مرحله نخست طرح اشتغال پايدار روستايي گفت: در مرحله دوم هم قرار است هفت هزار و 200 ميليارد ريال به استان اختصاص يابد كه مجموع مرحله اول و دوم به 12 هزار ميليارد ريال مي رسد.

محمدمهدي شهرياري روز يكشنبه در جلسه شوراي اشتغال آذربايجان غربي افزود: در كل كشور 120 هزار ميليارد ريال در مرحله نخست و 180 هزار ميليارد در مرحله دوم به اين امر اختصاص يافته كه سهم استان با اين ارقام به چهار درصد مي رسد.
وي اضافه كرد: البته با توجه به عملكرد مناسب آذربايجان غربي در جذب تسهيلات مرحله اول، قرار است در مرحله دوم بخشي از سهم استان هاي كم كاركرد به اين استان اختصاص داده شود.
وي بيان كرد: رتبه آذربايجان غربي با تلاش فرمانداران، مديران بانك هاي عامل و نهادهاي مسوول در مرحله نخست طرح اشتغال پايدار روستايي قابل توجه بود كه بايد اين روند در مرحله دوم نيز ادامه يابد.
استاندار آذربايجان غربي ادامه داد: در مرحله اول 2 هزار و 900 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال پايدار روستايي در اين استان پرداخت شد كه 148 درصد رقم تخصيصي به كارگروه استاني بود.
شهرياري همچنين با اشاره به پرداخت يكهزار و 350 ميليارد ريال تسهيلات در قالب طرح اشتغال فراگير گفت: برخي بانك ها در اين خصوص همكاري خوبي نداشتند كه بايد در اين خصوص تجديدنظر كنند.
وي بر تغيير رسته هاي در نظر گرفته شده در قالب طرح اشتغال پايدار روستايي تاكيد كرد و افزود: حمل و نقل، ترافيك و لجستيك از جمله بخش هايي است كه مي تواند ارزش افزوده خوبي براي استان داشته باشد و در صدد هستيم به اين بخش ها نيز تسهيلات لازم اعطا شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه سياست استان اعطاي تسهيلات به گاوداري هاي سنتي نيست، اضافه كرد: كميته هاي شهرستاني نبايد با طرح هاي تاسيس گاوداري هاي با كمتر از 150 راس موافقت كنند.
رضا حسيني همچنين بر همكاري بيش از پيش بانك ها در آذربايجان غربي تاكيد كرد و ادامه داد: در حال حاضر بسياري از بانك ها سهم حداقل 85 درصدي مصارف به منابع خود را رعايت نكرده اند كه اين امر قابل قبول نيست.
وي بيان كرد: از جمله اين بانك ها مي توان به بانك هاي ملت، تجارت و ملي اشاره كرد كه بايد در راستاي اعطاي تسهيلات به بخش هاي مختلف به ويژه توليد و اشتغال بيش از پيش تلاش كنند.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان غربي نيز در اين جلسه از اشتغال 38 هزار و 274 نفري در استان طي سال جاري خبر داد و گفت: اين رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود 25 هزار نفر بود.
رضا نقي زاده افزود: بخش قابل توجهي از اين افزايش به اشتغال پايدار روستايي اختصاص داشته به طوري كه امسال 9 هزار و 273 فرصت شغلي در اين بخش ايجاد شده است.
وي اضافه كرد: راستي آزمايي هاي مربوطه نيز در اين خصوص انجام شده و صحت اين ميزان اشتغال مورد تاييد قرار گرفته است.
به گزارش ايرنا، در اين جلسه كارنامه بانك هاي عامل طرح هاي اشتغال پايدار روستايي و فراگير مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تعدادي از طرح ها نيز بررسي شد.
طرح اشتغال پايدار روستايي و عشايري از اواخر سال گذشته در آذربايجان غربي كليد خورد و در حال حاضر آذربايجان غربي جزو استان هاي موفق در اين طرح به شمار مي رود.
2093