شهرری- ایرنا- رئیس اداره امور گلزار شهدای بهشت زهرا(س) گفت: سارقان معتاد و متجاهر و كارتن خواب كه طی 2 ماه گذشته ویترین تصاویر گلزار شهدا را سرقت می كردند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

علیرضا اكبری روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اداره امور گلزار شهدای بهشت زهرا(س) از مدتی قبل با استناد به برخی گزارش های خانواده معظم شهدا مبنی بر تخریب و سرقت درب های ویترین قبور اقدام به افزایش 2 برابری دژبان و ماموران انتظامات كرد.
وی تصریح كرد: با تلاش ماموران اداره امور گلزار شهدا، 2 اكیپ سه نفره از سارقان شناسایی و دستگیر شدند.
اكبری عنوان كرد: سارقان از معتادان متجاهر و كارتن خواب بودند كه به خاطر جنس آلومینیومی ویترین ها، اقدام به این كار زشت و زننده می كردند.
وی افزود: كار بازسازی درب ویترین های گلزار شهدا بر اساس مراجعه خانواده های معظم شهدا به ترتیب انجام می شود و تمامی درب های تخریب شده و به سرقت رفته تا پایان سال جایگزین می شود.
به گزارش ایرنا، بهشت زهرا(س) بزرگترین آرامستان ایران است كه در جنوب تهران قرار دارد، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال 1349 خورشیدی آغاز شد، بهشت زهرا ابتدا 314 هكتار وسعت داشت كه در سال 1376 بخش شمالی به مساحت 110 هكتار و در سال 1387 بخش شرقی به مساحت 160 هكتار خریداری و به آن اضافه شد. بهشت زهرا در حال حاضر یك میلیون و 300 هزار تن را در خود جای داده است.
در حال حاضر گلزار 30 هزار شهید انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و جانبازان شهید در بهشت زهرا(س) قرار دارد.
3218/6003