تهران- ایرنا- راهبردهای 6 گانه ستاد تنظیم بازار با محوریت مقابله با گرانی و توزیع مناسب كالا اعلام و قرار شد برگزاری نمایشگاه و فروش ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای باهدف كاهش قیمت كالاها ادامه یابد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با تصمیم ستاد تنظیم بازار مقرر شد با هدف كاهش قیمت اقلام مورد نیاز، نمایشگاه‌های فروش بهاره در سراسر كشور با صلاحدید ستادهای تنظیم بازار استانی فعالیت كنند و فروشگاه‌های زنجیره ای و اصناف نیز فروش فوق‌العاده را در دستور كار قرار دهند.
همچنین تامین و توزیع كالاهای اساسی در كنار اجرای طرح تنظیم بازار میوه و مركبات در حال پیگیری و اجراست.
برپایه این گزارش، ستاد تنظیم بازار با هدف پیشگیری از سوء ‌استفاده های احتمالی، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه با همكاری سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بازرسی اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حكومتی و سازمان‌های جهاد كشاورزی استان‌ها را اجرا می كند.
بر اساس راهبردهای ستاد تنظیم بازار، قرار شد اطلاع رسانی به موقع و شفاف از وضعیت بازار به كارگروه ملی تنظیم بازار و وزارتخانه های ذیربط منتقل شود.
همچنین مصوب شد، با هدف حفظ آرامش بازار با پدیده قاچاق به ویژه قاچاق كالاهای اساسی و ضروری در استان های مرزی مقابله شود.
اقتصام*3065**2022