مهاباد - ايرنا - فرماندار بوكان فرهنگ ايثار و شهادت را ماندگارترين آموزه دوران دفاع مقدس عنوان كرد و گفت: وجود اين فرهنگ رمز پيروزي و ماندگاري انقلاب اسلامي است.

به گزارش ايرنا، جمال خسروي روز سه شنبه در جلسه شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بوكان كه با حضور امام جمعه، خانواده معظم شهدا و مسوولان اجراي اين شهرستان برگزار شد، افزود: امنيت و عزت امروز جمهوري اسلامي ايران را مديون رشادت‌ها و جانفشاني‌هاي شهدا و ايثارگران هستيم و نبايد اين فرهنگ در جامعه كم رنگ شود.
وي با تبريك روز 22 اسفند، سالروز تاسيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي و روز شهيد و بزرگداشت شهدا اظهار داشت: بايد براي خانواده هاي كساني كه در راه دفاع و صيانت از ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي خون خود را نثار كرده اند، خدمات شايسته‌اي ارايه و به مسايل و مشكلات اين عزيزان بيش از پيش رسيدگي كرد.
فرماندار بوكان بيان كرد: امنيت امروز ايران اسلامي به بركت خون شهدا بوده و جانفشاني رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس باعث شده تا تماميت ارضي كشور حفظ شود.
وي به عزت و اقتدار امروز ايران اسلامي در سطح جهان اشاره كرد و گفت: اين عزت و افتخار در عرصه هاي مختلف به بركت خون شهيدان انقلاب اسلامي حاصل شده است و بايد با تمام توان از آن حراست كرد.
امام جمعه بوكان نيز با اشاره به فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه اسلامي گفت: فرهنگ ايثار و شهادت باعث شده است تا ايران به عزت و كرامت واقعي خود در سطح جهان برسد.
ماموستا ملاعباس احمدي ادامه داد: فرهنگ ايثار و شهادت بايد در جامعه نهادينه شده و به نحو شايسته اي به نسل هاي جوان كشور منتقل شود.
به گزارش ايرنا در پايان اين مراسم از خانواده معظم شهيدان ناظري، ياري و پارسايي و چند نفر از كارمندان بنياد شهيد بوكان تجليل شد.
بوكان 347 شهيد تقديم نظام و انقلاب اسلامي كرده است.
7510/6185/3072