تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

آنكارا- ایرنا- پلیس تركیه در عملیاتی همزمان در آنكارا و در چارچوب مبارزه با تروریسم، 14 تبعه خارجی را به اتهام طرفداری از داعش دستگیر كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری تایم تورك در روز چهارشنبه، در عملیات پلیس تركیه به چندین خانه در مناطق مختلف آنكارا، 14 تبعه خارجی منسوب به گروه تروریستی تكفیری داعش دستگیر شدند.
در بیانیه استانداری آنكارا درباره عملیات صبح امروز پلیس آمده است: در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش، 14 عضو منسوب به این گروه از سوی شعبه مبارزه با تروریسم پلیس تركیه دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شدند.
ماموران اطلاعاتی تركیه طی روزهای گذشته به اخباری مبنی بر ورود عناصر داعشی از عراق و سوریه به كشور دست یافته و به همین دلیل طی دیروز و امروز در عملیاتی محرمانه همراه با ماموران مبارزه با ترور شهر آنكارا، 14 تبعه خارجی را دستگیر كردند.
به نوشته این رسانه، در بازجویی های اولیه از دستگیر شدگان، فعالیت آنها در صفوف تروریست های داعشی در عراق و سوریه مسجل شد.
تركیه به علت مرز طولانی یكهزار و 500 كیلومتری با عراق و سوریه در جنوب این كشور، در سال های گذشته مهمترین معبر انتقال عوامل داعش به عراق و سوریه بوده است.
تعداد عناصر زندانی داعش در تركیه بالغ بر 10 هزار نفر می باشد.
تركیه با احساس خطر از فعالیت های تروریستی عناصر داعش به خصوص بعد از اضمحلال این تشكیلات در سوریه و عراق و متواری شدن اعضای این گروه تروریستی به كشورهای مختلف، عملیات گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری عوامل داعش در داخل این كشور آغاز كرده است.
سلیمان سویلو وزیر كشور تركیه چندی پیش در نشست كمیسیون برنامه و بودجه مجلس تركیه به ارائه گزارشی از عملكرد وزارت كشور در مبارزه با گروه های تروریستی پرداخت و گفت: طی سال 2018 بیش از 130 عملیات علیه عوامل فعال داعش در كشور صورت گرفته است كه در پی آن 283 تروریست كشته و 2 هزار و 477 نفر دستگیر شدند.
خاورم **9489**1586