مهاباد - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي اشنويه گفت: 800 تن عسل مرغوب از 64 هزار كندوي مدرن و بومي مستقر در باغ ها و ييلاق هاي اين شهرستان در سال جاري توليد شد.

سيد انور حسيني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: علاوه بر اين ميزان عسل 75 تن موم و 40 كيلوگرم گرده نيز امسال در سطح زنبورستان هاي اين شهرستان توليد شد.
وي با بيان اينكه اشنويه رتبه پنجم توليد عسل در استان را داراست، افزود: از 64 هزار كندوي زنبور عسل مدرن و سنتي اين شهرستان، 15 هزار كندو مربوط به زنبورداران غيربومي و 49 هزار كندو نيز مربوط به زنبورداران اين شهرستان است.
حسيني ادامه داد: زنبورداران مهاجر و غيربومي از اروميه، خوي، چايپاره و مراغه به مدت چهار تا پنج ماه در مراتع ييلاقي اين شهرستان مستقر مي شوند.
مدير جهاد كشاورزي اشنويه ميانگين توليد در كندوهاي مدرن را 15 كيلوگرم و ميانگين توليد در كندوهاي سنتي را سه كيلوگرم اعلام كرد و گفت: هم اكنون در بخش توليد عسل اين شهرستان 230 نفر به طور مستقيم مشغول به كار هستند.
به گزارش ايرنا اشنويه با داشتن يكهزار و 470 متر ارتفاع از سطح دريا و 11 هزار هكتار باغ، مراتع ييلاقي مناسب و تنوع گونه هاي مرتعي با شهد فراوان، شرايط و مكان مناسبي را براي پرورش زنبور عسل فراهم كرده است.
اين شهرستان در جنوب آذربايجان غربي و هم مرز با كشورهاي عراق و تركيه واقع است.
9870/6185/3072