يزد - ايرنا - افزون بر يكهزار نفر از علاقه مندان به ورزش دوچرخه سواري روز پنجشنبه به مناسبت تشكيل بنياد شهيد و امور ايثارگران و روز بزرگداشت شهدا از ميدان باغ ملي تا گلزار شهداي خلدبرين اين شهر به مسافت 10 كيلومتر، ركاب زدند.

به گزارش ايرنا، دوچرخه سواران پس از حضور در ميدان آزادي(باغ ملي) و با عبور از خيابان‌ فرخي، ميدان امام رضا (ع) و خيابان فضاي سبز در گلزار شهدا حضور يافتند.
در پايان اين همايش مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد گفت: براي ترويج فرهنگ شهادت بايد از برنامه هاي مختلف به خصوص ورزش استفاده كرد.
احمد ابراهيمي با اشاره به اينكه ورزشكاران نقش مهمي در ترويج فرهنگ شهادت در جامعه دارند بر شناخت راه ايثارگران و عمل به وصاياي شهيدان تاكيد كرد.
اين همايش توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران با همكاري هيات ورزش هاي همگاني، فرمانداري، اداره كل ورزش و جوانان و شهرداري برگزار شد و به قيد قرعه به 22 نفر از شركت كنندگان جوايزي اهدا شد.
مشابه اين همايش امروز در اكثر شهرستان ها برگزار گرديد.
استان يزد يا يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت بر اساس آمار سال 1395، 48 هيات ورزشي و 65 هزار ورزشكار بيمه شده دارد و هيات دوچرخه سواري در 10شهرستان استان فعال است .
7536/ 6197