شهركرد- ايرنا- استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به وجود بخشي از جمعيت اين استان در روستاها و ظرفيت روستاها گفت: سند اشتغال 364 روستا در اين استان تهيه خواهد شد.

به گزارش ايرنا، اقبال عباسي روز پنجشنبه در آخرين نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري در سال جاري تاكيد كرد: در هر سال از برنامه ششم توسعه سند اشتغال 73 روستا و در مجموع تا پايان اين برنامه سند اشتغال 364 روستا تهيه مي شود.
وي افزود: در سال هاي 1396 و 1397 سند اشتغال 146 روستا تهيه شده و سند بقيه روستاها نيز تا نيمه نخست سال آينده آماده خواهد شد.
رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري تصريح كرد: اين استان نخستين استاني است كه در مدت 2 سال سهميه برنامه ريزي شده خود را آماده و از سال سوم آن را اجرا مي كند.
به گزارش ايرنا، در هر سال از برنامه ششم توسعه سند اشتغال 5 هزار روستا و در مجموع تا پايان اين برنامه سند اشتغال 25 هزار روستا در كشور تهيه مي شود.
از اين تعداد سالانه 73 روستا و در مجموع 364 روستا سهم چهارمحال و بختياري است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: در توزيع اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي چهارمحال و بختياري مزيت نسبي شهرستان هاي 9 گانه استان در نظر گرفته شود.
عباسي اظهار داشت: براي مزيت هاي خاص هر شهرستان اعتبار بيشتري اختصاص داده شود تا با تقويت اين شاخص ها به توسعه شهرستان مورد نظر كمك شود.
معاون برنامه ريزي و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري نيز گفت: اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي در قالب استاني و قانون استفاده متوازن امكانات كشور بوده كه در اعتبارات استاني شاخص هاي توزيع همان اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي است.
علي شهريارپور تاكيد كرد: 258 شاخص براساس فصل، برنامه و دستگاه به عنوان توزيع اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي مورد نظر است.
وي تسريع در روند تكميل و بهره برداري از طرح هاي نيمه تمام را از اهداف اصلي شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري دانست و افزود: هم اينك يكهزار و 420 پروژه نيمه تمام در استان وجود دارد.
شهريارپور تصريح كرد: براي تكميل و بهره برداري از اين طرح ها 18 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.
وي يادآور شد: سهم چهارمحال و بختياري از اعتبارات هزينه اي در سال آينده 2 هزار و 560 ميليارد ريال است كه نسبت به امسال 20 درصد افزايش داشته است.
به گزارش ايرنا، اعضاي شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري طرح و بررسي برنامه توسعه اقتصادي و اشتغالزايي روستايي با روستاهاي هدف استان در سال هاي 1396 و 1397 را تصويب كردند.
در آخرين شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري در سال جاري 3 طرح كارگروه امور زيربنايي شامل توليد مرغ تخم گذار در خارج از حريم شهر هاروني از توابع شهرستان شهركرد، طرح پرورش ماهي در شهرستان لردگان و طرح جايگاه سوخت بنزين، نفت گاز و سي. ان. جي. (CNG) در شهرستان فارسان تصويب شد.
چهارمحال و بختياري داراي 10 شهرستان با بيش از 947هزار نفر جمعيت است كه نزديك به 300 هزار نفر در روستاهها ساكن هستند.
7362/2097