مهاباد - ايرنا - معاون هماهنگ كننده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت با الگوگيري از رشادت هاي شهيداني چون مهدي باكري در برابر دشمنان با اقتدار ايستادگي مي كنند.

به گزارش ايرنا، سردار سرتيپ پاسدار علي اكبر پورجمشيديان روز پنجشنبه در يادواره سردار «شهيد مهدي باكري» و 850 شهيد مياندوآب اظهار داشت: شهيد باكري به عنوان ديده بان خط مقدم، نخستين جبهه مقابله با دشمنان بعثي را در برابر دشمنان ايجاد كرد.
وي با بيان خاطره هايي از اخلاص و فداكاري شهيد باكري و ارتباط وي با رهبر معظم انقلاب گفت: اين شهيد بزرگوار نه تنها مايه افتخار مياندوآب و آذربايجان، بلكه افتخار ايران و عالم اسلام است و هم اكنون نيز حتي رزمندگان جبهه مقاومت در خارج از مرزها نيز شهيد باكري را به عنوان الگويي براي خود مي شناسند.
سردار پورجمشيديان با اشاره به فرماندهي لشكر عاشورا توسط شهيد باكري و نقش بي بديل اين لشكر در دوران دفاع مقدس، گفت: لشكر خط شكن و حماسه آفرين عاشورا مديون شهيد باكري بود.
معاون هماهنگ كننده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: لشكر عاشورا بيش از 20 عمليات آفندي را با فرماندهي اين شهيد سرافراز انجام داد كه هيچ خط پدافندي در برابر آن تاب مقاومت نداشت.
وي در ادامه با اشاره به نقش مردم آذربايجان در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از نظام اسلامي، افزود: مردم اين خطه در ايجاد امنيت پايدار، مقابله با اشرار و ضدانقلاب و دفاع از حرم اهل بيت(ع) حضور پررنگي داشتند و مردان بزرگي مانند شهيد باكري ها و شهيد مراثي ها را تقديم انقلاب كردند.
سردار پورجمشيديان با بيان اينكه همه عزت و اقتدار امروز ايران اسلامي مديون شهداي گرانقدري چون شهيد باكري است و بايد به آنان افتخار كنيم، گفت: مياندوآب بايد به خود ببالد كه زادگاه شهيد باكري است و به آن افتخار كند.
وي اضافه كرد: انقلاب اسلامي به مرداني مثل شهيد باكري نياز دارد و اين خطه بايد هزاران شهيد باكري ديگر مانند وي را تربيت كند.
وي گفت: مردم آذربايجان غربي و به ويژه مردم مياندوآب در پيروزي انقلاب اسلامي، تثبيت نظام و مبارزه با اشرار و ضد انقلاب همواره در خط مقدم جبهه انقلاب قرار داشتند و بعد از دفاع مقدس نيز در دفاع از كيان اين مرز و بوم نقش مهمي ايفا كردند‌.
سردار پورجمشيديان اظهار داشت: خطه سرافراز و تاريخ ساز آذربايجان به عنوان مظهر وحدت و يكپارچگي اقوام و اديان مختلف در كنار مردم غيور كُردزبان اين منطقه حساس كشور و در اطاعت از ولي فقيه و دفاع از انقلاب اسلامي نقش مهم و بسزايي دارد.
وي با بيان اينكه رشادت هاي رزمندگان اسلام فراموش نشدني است، گفت: شهدا و رزمندگان با كمترين امكانات در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ايستادند و با گذشت از جان خود فداكاري ها و رشادت هايي از خود نشان دادند كه براي هميشه در اذهان مردم باقي خواهد ماند.
سردار پورجمشيديان با اشاره به انديشه و نگاه شهيد باكري به مردم و نيروهاي خود، بيان كرد: مسوولان بدانند كه اگر مي خواهيم جا پاي شهدا بگذاريم بايد زندگي و روش مديريت شهدايي چون باكري را دنبال كنند.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم معنوي و باشكوه «حاج ولي الله كلامي زنجاني» و «حاج بشيرعابدي» نيز به مداحي پرداختند؛ مياندوآب با تقديم 850 شهيد، 130 جانباز و ايثارگر و 179 آزاده در دفاع از كشور در طول هشت سال جنگ تحميلي داشته است.
شهيد مهدي باكري در سال 1333 در مياندوآب ديده به جهان گشود؛ اين شهيد سرافراز مدتي شهردار اروميه بود و در جنگ تحميلي هم فرماندهي لشكر 31 عاشورا را بر عهده داشت.
اين شهيد والا مقام و سردار سپاه اسلام در روز بيست و پنجم اسفند سال 1365 در عمليات بدر به شهادت رسيد.
9871/6185/3072