مهاباد - ايرنا - رييس اداره ورزش و جوانان بوكان گفت: تيم جورابين اين شهرستان مقام نخست رقابت هاي جورابين جام نوروز 1398 شد.

انور ملا رحيمي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارايرنا، افزود: اين دروه از مسابقات با حضور 256 تيم از شهرستان هاي بوكان، پيرانشهر و مهاباد از آذربايجان غربي و تيم هاي بانه و سقز از استان كردستان برگزار شد.
وي ادامه داد: مسابقات جورابين جام نوروز به مدت سه روز به صورت تك حذفي در اين شهرستان برگزار شد كه در پايان 2 تيم بوكان و مهاباد به فينال رسيدند.
وي اظهار داشت: در پايان تيم جورابين بوكان ميهمان خود تيم مهاباد را شكست داد و به مقام نخست دست يافت و تيم هاي مهاباد و سقز به ترتيب در جايگاه دوم و و سوم اين دوره از مسابقات قرار گرفت.
وي ادامه داد: در پايان اين مسابقات تيم هاي اول تا سوم مسابقات از طرف هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي محلي هدايايي به رسم يادبود اهدا شد.
رييس اداره ورزش وجوانان بوكان اضافه كرد: مسابقات جورابين جام نوروز زير نظر اداره ورزش و جوانان اين شهرستان و با همكاري هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي محلي اين شهرستان برگزار شد.
به گزارش ايرنا، اين دوره از مسابقات نخستين دوره است كه در اين شهرستان برگزار مي شود اما استقبال بسيار گسترده اي از سوي مردم از آن شده است كه نشان دهنده علاقه وافر آنان به بازي هاي بومي محلي است.
بازي جورابين يكي از محبوبترين بازي هاي بومي فصول پاييز و زمستان در مناطق كردنشين به ويژه در مناطق روستايي است.
در اين بازي 2 تيم حضور دارند كه به ترتيب نوعي گوي چوبين به نام مازوج را در داخل 2رديف از جوراب هاي مخصوص محلي پنهان مي كنند كه تيم مقابل بايد آن را پيدا كند.
تيم ها با پيدا كردن مازوج امتياز كسب مي كنند و تيمي كه بتواند امتياز خود را با عدد 150 برساند به عنوان برنده بازي معرفي مي شود، اگر امتياز تيم ها نزديك به هم باشد، بازي به دور دوم كشيده مي شود.
تيمي كه بتواند در 2 مرحله بيشترين امتياز را كسب كند تيم برتر خواهد بود و در صورت تساوي امتيازها، تيم برنده در دور سوم بازي مشخص مي شود.
سرعت عمل و تمركز حواس از در اين بازي از اهميت ويژه اي برخوردار است.
7510/3020