ياسوج- ايرنا- رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي كهگيلويه و بويراحمد گفت: برخورد يك دستگاه كاميون اسكانيا با خودروي پرايد در جاده ارتباطي ياسوج باباميدان ، چهار مصدوم بر جا گذاشت.

جلال پوران فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين حادثه در ساعت ۸ و ۳۷ دقيقه امروز شنبه ۲۵ اسفندماه ۹۷ به وقوع پيوست.
وي افزود: پس از اطلاع از وقوع حادثه ، 2 دستگاه آمبولانس از منطقه دشت روم و پايگاه سه شهري به محل سانحه اعزام شد.
پوران فرد بيان كرد: هر چهار مصدوم اين حادثه توسط اكيپ‌هاي اورژانس بعد از ارائه خدمات اورژانسي به بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج انتقال داده شدند.
وي عنوان كرد: بنا به گزارش رسيده وضعيت 2 نفراز مصدومان انتقالي وخيم گزارش شده است.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: به دنبال بارندگي‌هاي شبانه روز گذشته و لغزندگي جاده ها، در حوادث جاده‌اي استان يك نفر كشته و ۴۰ نفر مصدوم شدند.
حوادث رانندگي در كهگيلويه و بويراحمد از سال 1390 تا 95 بيش از يك هزار كشته، 30 هزار زخمي و 150 ضايعه نخاعي در پي داشته است.
افزون بر 6 هزار كيلومتر راه ارتباطي شامل اصلي، فرعي، روستايي و بزرگراه در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد.
پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد پيش از اين تعداد فوتي هاي ناشي از سوانح رانندگي در 10 ماه گذشته سال جاري در اين استان را 150 نفر ذكر كرد كه 15 نفر از اين تعداد تنها در كمربندي ياسوج حدفاصل دشت روم و تنگاري بوده است.
بر اساس آمار پزشكي قانوني كشور سال گذشته 16 هزار و 201 نفر در حوادث رانندگي و ترافيكي كشته شده اند.
همچنين اين ميزان تصادفات بيش از 16 هزار ميليارد تومان هزينه براي كشور در بر داشته است.
بر اساس سالنامه آماري سازمان پزشكي قانوني كشور، استان كهگيلويه و بويراحمد در سال 96 رتبه سوم ميزان مصدومان ناشي از حوادث رانندگي را بر حسب جمعيت داشته است.
استان كهگيلويه و بويراحمد با جمعيتي حدود 723 هزار نفر جمعيت داراي هشت شهرستان ، 17 بخش و يكهزار و 670 روستاي داراي سكنه در جنوب غربي ايران واقع شده است.
اين استان با داشتن كمتر از 140 كيلومتر بزرگراه و شرايط خاص توپوگرافي و كوهستاني يكي از استان هاي خطرناك در زمينه سوانح و حوادث رانندگي است.
9868/1662