قم- ایرنا- مدیركل دامپزشكی قم گفت: طرح نوروزی نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دام و طیور كه از روز 25 اسفندماه در این استان آغاز شده است، تا 16 فروردین ماه سال 98 ادامه دارد.

مهدی رفیعی محمدی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این طرح بیش از 165 كارشناس بهداشتی و دامپزشك در قالب 30 اكیپ نظارتی و 66 تیم عملیاتی بر عرضه فرآورده های خام دامی و طیور در مراكزی از جمله رستوران ها، تالارها، مراكز تهیه غذا و واحدهای فروش گوشت و مرغ نظارت دارند.
وی اضافه كرد: اداره كل دامپزشكی علاوه بر این فعالیت ها، گشت های نظارتی مشتركی نیز با اداره كل تعزیرات حكومتی، سازمان صمت و اصناف بر مراكز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی اجرا می نماید.
به گفته رفیعی، در این مدت كشتارگاه های دام و طیور زیر نظر دامپزشكان می باشد تا گوشت سالم در سطح شهر عرضه شود و كمبودی در این زمینه به وجود نیاید.
وی بیان كرد: تیم قرنطینه دامپزشكی نیز به صورت شبانه روزی، آمد و شد خودروهای حمل دام و فرآورده های خام دامی را در سطح شهر كنترل می كند.
رفیعی خاطرنشان كرد: مراكز دامپزشكی كه به داروخانه ها، مراكز درمانی دام و طیور، مایه كوبی، فروش واكسن و آزمایشگاه های بخش خصوصی خدمات می دهد، شیف بندی شده تا در تامین دارو و واكسن با مشكلی مواجه نشوند.
مدیركل دامپزشكی قم تاكید كرد: نظارت بیشتر و جدی تری روی رستوران، هتل ها و مراكز توزیع و عرضه گوشت قرمز و مرغ كه در مسیر زائران و مسافران قرار گرفته، اعمال خواهد شد.
وی با تاكید بر تهیه فرآورده های خام دامی از مراكز مجاز، از شهروندان درخواست كرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و رعایت نكردن مسائل بهداشتی مراتب را به شماره های 1512 و 02536123456 اطلاع دهند.
/2085/ 1175