گرگان - ايرنا - بر اساس داده هاي سازمان هواشناسي؛ بارش شديد باران، طوفان، برف و طغيان رودخانه ها از فردا دوشنبه استان گلستان را فرا مي گيرد.

مديركل هواشناسي گلستان در همين پيوند امروز يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اين سامانه سرد و بارشي از امشب وارد استان مي شود كه ثمره فعاليت آن بارندگي متناوب باران، رعد و برق، ريزش برف در نواحي كوهستاني، مه غليظ و ريزش تگرگ، وزش باد شديد، مواج شدن درياي خزر و كاهش 14 تا 16 درجه اي دما است.
نوربخش داداشي افزود: به دليل وقوع باران شديد و مداوم سيلابي شدن رودخانه هاي اترك، گرگانرود و قره سو و آبگرفتگي برخي معابر محتمل است ضمن اينكه به سبب بارش برف و ريزش تگرگ در نواحي كوهستاني گلستان اختلال در تردد جاده هاي اين مناطق دور از انتظار نيست.
مديركل هواشناسي گلستان اضافه كرد: اوج فعاليت اين سامانه روز دوشنبه /فردا/ است اما اين جبهه سرد تا چهارشنبه به تناوب در نواحي گوناگون فعاليت كرده و در پايان اين روز از آسمان استان عبور خواهد كرد.
داداشي گفت: يكي از تبعات فعاليت اين سامانه وزش باد شديد با سرعت 110 كيلومتر در ساعت و حتي بيشتر است كه مي تواند منجر به آسيب ديدن سازه هاي سبك و چادرهاي اقامتي مسافران نوروزي شود.
مديركل هواشناسي گلستان بيان كرد: همچنين ظرفيت اين سامانه به گونه اي است كه پيش بيني مي شود برف در مناطق كوهستاني يك متر و باران در مناطق پايين دست بيش از 100 ميليمتر ببارد.
داداشي افزود: سرعت وزش باد و بارش برف در مناطق كوهستاني منجر به بروز پديده كولاك مي شود كه جميع اين اتفاقات محتمل ضرورت اطلاع رساني به مسافران و شهروندان براي زمان بندي دقيق سفر و عبور از جاده هاي اين بخش را جدي تر مي كند.
مديركل هواشناسي گلستان همچنين به دامداران استان توصيه كرد دام هاي خود را قبل از آغاز بارش ها از حريم رودخانه ها خارج كنند.
داداشي ادامه داد: صبح امروز و در جلسه ستاد مديريت بحران گلستان لزوم اطلاع رساني بيشتر به مسافران و شهروندان و انجام اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از بروز خسارت و تلفات احتمالي به فرمانداران و مسوولان بيان شد.
3091/2729