تهران- ایرنا- واگذاری سهام بانك های انصار، قوامین، موسسه اعتباری كوثر و مهر اقتصاد از 18 فروردین ماه 98 آغاز می شود و اشخاص حقیقی و حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح می توانند نسبت به واگذاری سهام خود اقدام كنند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، آنگونه كه عبدالناصر همتی رئیس كل بانك مركزی وعده داده، فرآیند ادغام بانك های انصار، قوامین، حكمت ایرانیان و مهر اقتصاد و موسسه كوثر در بانك سپه ظرف چهار ماه آینده انجام می شود.
این 6 بانك ۱۸ درصد از منابع شبكه بانكی كشور را در اختیار دارند از این رو بانك مركزی از مسئولان این بانك ها كه نمادهای آنها در بورس بسته است، خواسته به سرعت مجامع خود را برگزار كنند.

** هر سهم بانك انصار 2086 ریال قیمت خورد
در این پیوند این بانك ها به تدریج با انتشار اطلاعیه ای چند و چون واگذاری سهام خود را رسانه ای كردند؛ بانك انصار در اطلاعیه خود در این خصوص كه روز دوشنبه منتشر شد، آورده است: با توجه به اعلام رسمی ادغام بانك ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانك سپه از سوی بانك مركزی و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتی، همه اشخاص حقیقی و حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح دارنده سهام بانك انصار می توانند نسبت به فروش سهام خود اقدام كنند.
از این رو لازم است دارندگان سهام پس از مراجعه به یكی از شركت های كارگزاری عضو شركت بورس اوراق بهادار تهران یا شعب منتخب بانك انصار كه مرتبط با یكی از كارگزاران باشد، با ارائه دستور فروش و تكمیل فرم های مربوطه نسبت به فروش سهام خود اقدام كنند.
فروش سهام نماد «وانصار» از 18 فروردین سال آینده آغاز می شود و پس از 30 روز كاری در 29 اردیبهشت ماه پایان می یابد.
بر اساس تصمیم كمیته راهبردی ادغام، قیمت هر سهم قابل خرید از هر كد سهامداری حقیقی و حقوقی برابر 2086 ریال بوده و نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است.
قرار است این سهم ها را شركت ایرانیان اطلس خریداری كند.
بر اساس این اطلاعیه، اگر سهامداران در مهلت تعیین شده نسبت به ارائه دستور فروش اقدام نكنند، می توانند تا زمان ارزش گذاری سهام بانك انصار توسط گروه كارشناسان رسمی تامل كرده و بر اساس آن و به ترتیبی كه در آینده اعلام خواهد شد، نسبت به فروش سهام خود اقدام كنند.
بانك انصار تاكید كرده است: این بانك تضمینی مبنی بر اینكه ارزش ذاتی تعیین شده در آینده بیشتر از ارزش قابل خرید شرایط كنونی باشد را نمی دهد.

** قیمت هر سهم بانك قوامین هزار ریال شد
بانك قوامین نیز در اطلاعیه خود كه امروز منتشر شد، اعلام كرد: سهامداران این بانك می‌توانند از روز ۱۸ فروردین سال آینده نسبت به فروش سهام خود با نماد «وقوام» در این بانك اقدام كنند.
در این فرآیند كه از 18 فروردین آغاز می شود و تا 29 اردیبهشت ادامه دارد، قیمت خرید هر سهم اشخاص حقیقی هزار ریال است و قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح بر مبنای ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) تعیین می شود.
بنا بر اعلام بانك قوامین، نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است و سهام‌ توسط شركت حمل و نقل بین المللی خط صبا (شركت زیرمجموعه این بانك) خریداری می‌شود.
سهامدارانی كه در مهلت تعیین شده نسبت به ارائه دستور فروش اقدام نكنند، می‌توانند تا زمان ارزش‌گذاری سهام بانك قوامین توسط گروه كارشناسان رسمی صبر كرده و بر اساس آن و به ترتیب كه در آینده اعلام خواهد شد، نسبت به فروش سهام خود اقدام كنند.
بانك قوامین نیز تاكید كرده است كه این بانك تضمینی مبنی بر اینكه ارزش ذاتی تعیین شده در آینده بیشتر از ارزش قابل خرید در حال حاضر باشد را نخواهد داد.

** هر سهم موسسه كوثر هزار ریال تعیین شد
موسسه اعتباری كوثر نیز در اطلاعیه رسمی خود كه در سامانه كدال منتشر شد، ضمن اعلام آغاز واگذاری سهام از سوی سهامداران نماد «وكوثر» اعلام كرد: قیمت خرید سهام برای سهامداران حقیقی هر سهم هزار ریال است و قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» خواهد بود.
بر این اساس نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است و سهام‌ فوق توسط شركت عصر تجارت اقتصاد (سهامی خاص) «شركت زیرمجموعه این موسسه» خریداری می‌شود.
موسسه كوثر نیز تاكید كرده سهامدارانی كه در مهلت تعیین شده نسبت به ارائه دستور فروش اقدام نكنند، می‌توانند تا زمان ارزش‌گذاری سهام بانك قوامین توسط گروه كارشناسان رسمی تامل كرده و بر اساس آن و به ترتیب كه متعاقباً اعلام خواهد شد نسبت به فروش سهام خود اقدام كنند.
گردانندگان این موسسه اعتباری نیز اعلام كرده اند تضمینی مبنی بر اینكه ارزش ذاتی محاسباتی هر سهم در مجمع عمومی فوق العاده بیشتر از ارزش قابل خرید هر سهم مطابق با این اعلامیه باشد را برای سهامداران ارائه نمی كنند.

** فروش سهام بانك مهر اقتصاد
بانك مهر اقتصاد نیز در اطلاعیه امروز خود با اعلام اینكه خرید سهام نماد «ومهر» از 18 فروردین ماه آینده آغاز و تا 29 اردیبهشت ماه ادامه دارد، تاكید كرد: قیمت خرید سهام متعلق به سهامداران حقیقی به ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) و یا ارزش اسمی هر كدام بالاتر باشد، خواهد بود.
برای قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) اقدام می شود.
قرار است شركت نگین ساحل رویال شركت زیرمجموعه بانك مهر اقتصاد این سهام را خریداری كند.
این بانك نیز اعلام كرده در صورتی كه سهامداران در مهلت تعیین شده نسبت به ارایه دستور فروش اقدام نكنند، می توانند تا زمان ارزش گذاری سهام آن توسط كارشناسان رسمی و كشف ارزش ذاتی سهام صبر كنند؛ پس از اعلام مبلغ كشف شده به ترتیبی كه در آینده اعلام می شود نسبت به فروش سهام خود مبادرت كنند.
بانك مهر اقتصاد تاكید كرده این بانك تضمینی برای اینكه ارزش ذاتی تعیین شده در آینده بیشتر از ارزش قابل خرید در حال حاضر باشد را نخواهد داد.
اقتصام*2025**2022