به گزارش ایرنا، كمتر از یك هفته پس از انتخاب برنامه نود و عادل فردوسی پور به عنوان بهترین برنامه و مجری تلویزیون از نگاه مردم عزیز و داوران منتخب و در حالی كه این مجری و تهیه كننده صاحب نام به تازگی از تز دكترای خود در رشته مدیریت رسانه در دانشگاه تهران دفاع كرده بود، گمانه زنی های روزهای اخیر در واپسین روزهای سال محقق شد! حذف پخش آخرین برنامه نود آن هم در حالی كه همگان چشم انتظار مرور وقایع تلخ و شیرین فوتبال ایران و جهان در سال 1397 بودند، شوك عجیبی به مردم و جامعه ورزش و هنر كشور وارد كرد كه در تغییرات مدیریتی و برنامه ای تاریخ سازمان صدا و سیما بی سابقه یا كم سابقه بوده است.
عادل فردوسی پور برجسته ترین برند تاریخ تلویزیون ایران بوده و هست. شهرت و آوازه نود و فردوسی پور در میان رسانه ها و برنامه های ورزشی جهان نیز زبانزد همگان است. سال هایی كه در كشور سوئیس مشغول تحصیل بودم، وقتی در میان صاحب نظران ورزشی جهان صحبت از نود و عادل فردوسی پور می شد همگان متعجب بودند كه این برنامه و مجری قهار آن چه می كند كه تا ساعت 2 بامداد سه شنبه چند میلیون نفر در نظرسنجی های تلفنی این برنامه زنده ورزشی شركت می كنند!؟
خیلی از مجریان و تهیه كنندگان ورزشی جهان در حسرت جلب این حجم از مخاطب برای برنامه های زنده تلویزیونی خودشان هستند. عادل و نود بی عیب و نقص نبودند اما عادل كسی بود كه بسیاری از ایرانیان خارج از كشور در پنج قاره جهان را با آن همه اختلاف ساعت پای تماشای نود نشاند؛ او بود كه تلاش كرد و مرارت كشید كه فوتبال بانوان نیز باید در خور توجه شایسته در نود باشد. مهمتر از همه اینكه سهم عادل در ارتقا سطح حقوق ورزش ایران از جامعه حقوقی ایران بیشتر بود؛ در واقع او بود كه با برگزاری مناظره های بی نظیر و ویژه برنامه های حقوقی جذاب، مباحث حقوق ورزشی روز فوتبال جهان را به تلویزیون كشاند.
امروزه ده ها پایان نامه و رساله دكتری در دانشكده های حقوق برجسته كشور در زمینه حقوق ورزش نوشته شده است كه آگاهی بخشیِ نود، نقشی بسزا در به رسمیت شناخته شدن حقوق ورزش در ایران داشته است.
و سرانجام اینكه نود و عادل بیشترین و گرانترین درآمد ناشی از پخش آگهی های بازرگانی را نصیب سازمان صدا و سیما كرده اند. نود و عادل متعلق به مخاطبان و مردم ایران هستند. سزاوار نبود كه دكتر عادل فردوسی پور درست چند روز پس از اخذ دكترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران و بیست سال تجربه تهیه كنندگی و اجرای یكی از پر مخاطب ترین برنامه های زنده ورزشی جهان كنار گذاشته شود. مردم انتظار دارند رئیس سازمان صدا و سیما نشان دهد كه رسانه ملی، ملی است و ملی عمل می كند.
غلامرضا رفیعی
وكیل بین المللی ورزش ایران
ورزشی**3991**9129
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
تهران- ایرنا- حذف آخرین برنامه نود در سال 97 از كنداكتور شبكه سه آن هم در حالی كه همگان چشم انتظار مرور وقایع تلخ و شیرین سال بودند، شوك عجیبی به مردم و جامعه ورزش و هنر وارد كرد و حالا همه از رئیس سازمان صدا و سیما انتظار دارند كه ملی بودن و ملی عمل كردن رسانه ملی را اثبات كند.