تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵

شيراز-ايرنا- ميثم دلخاني كشتي گير شيرازي نخستين نشان طلا را در رقابت هاي كشتي فرنگي زير 23 سال آسيا را در سال 98 كه در كشور مغلوستان برگزار شد، براي استان فارس به ارمغان آورد.

به گزارش ايرنا، دلخاني عصر جمعه در وزن 63 كيلو گرم كه با حضور پنج كشتي گير برگزار شد نشان طلا را بر گردن آويخت و به همراه تيم ملي كشتي فرنگي ايران قهرمان آسيا شد.
اين كشتي گير شايسته استان فارس در اين رقابت ها در دورنخست با نتيجه 11 بر يك برابر ويجاي از هند به پيروزي رسيد و در كشتي دوم، فيداخمتوف از قزاقستان حاضر به مبارزه با او نشد تا دست دلخاني به عنوان كشتي گير برنده بالا رود.
همچنين دلخاني در دور سوم با نتيجه پنج بر چهار از سد المار تالانتبك اولو قرقيزستاني گذشت و در آخرين مبارزه خود براي كسب مدال طلا به مصاف تلمان باتومار از كشور مغولستان ميزبان رقابت ها رفت و با شكست دادن 9 بر صفر حريفش بر سكوي نخست اين وزن ايستاد.
در اين وزن پس از دلخاني كه قهرمان شد، المان تالانتبك اولو از قرقيزستان و ويجاي از هند به ترتيب دوم و سوم شدند.
پيش از اين نيز محمدرضا گرايي ديگر كشتي گير فارسي شركت كننده در اين رقابت ها در وزن 77 كيلو گرم موفق به دريافت نشان نقره شده بود.
در پايان اين رقابت ها كه در كشور مغولستان برگزار شد، تيم ملي ايران با كسب چهار نشان طلا، سه نقره و 2 برنز و با 202 امتياز بر بام آسيا ايستاد، تيم قرقيزستان با 182 امتياز و قزاقستان با 167 امتياز به ترتيب دوم و سوم شدند.
7368 / 1876