گرگان- ايرنا- مدير عامل صندوق بازنشستگي كشوري از آمادگي و امداد رساني هلدينگ‌ها و شركت‌هاي تابعه اين صندوق براي كمك به سيل‌زدگان استان گلستان خبر داد.

به گزارش روز شنبه ايرنا جمشيد تقي زاده گفت: در پي وقوع سيل و آب گرفتگي در استان گلستان، محمد شريعتمداري وزير تعاون، رفاه و امور اجتماعي در دستوري به سازمان‌ها و واحدهاي تابعه خواست تا همه امكانات و تمهيدات لازم براي به حداقل رساندن خسارات و كاهش مشكلات سيل زدگان استان گلستان بسيج شوند.
مدير عامل صندوق بازنشستگي كشوري اظهار داشت: با هماهنگي هاي بعمل آمده دستورات لازم براي كمك به هموطنان مناطق سيل‌زده صادر شد و خوشبختانه در اين زمينه شركت‌ها و هلدينگ‌هاي صندوق بازنشستگي به ويژه شركت هاي شير پگاه و ايرانگردي و جهانگردي همه توان و امكانات خود را براي كمك به آسيب ديدگان حادثه سيل بسيج كرده اند.
به گفته تقي زاده مقرر شد در اين خصوص ارايه هرگونه خدمات با هماهنگي مسئولان محلي و نيروهاي امدادي استان صورت گيرد.
طي چند روز گذشته بارش هاي رگباري شديد باعث سر ريز شدن سد گلستان واقع در 15 كيلومتري شرق شهر گنبدكاووس و طغيان رودخانه‌هاي گرگان رود، چهل چاي، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعاليت سامانه سرد و بارشي اخير بيش از 300 ميلي متر باران در گلستان باريد و ارتفاع برف در مناطق كوهستاني استان به 1.5 متر رسيد.
سرريز آب سدهاي گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستي، موجب به راه افتادن جريان سيل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهاي حاشيه اين رودخانه را به دليل حجم فراوان آب دچار بحران سيل كرد.
3091