قم - ایرنا - استاندار قم با اشاره به اهمیت پیش بینی های وضعیت جوی در خدمت رسانی به مسافران و همشهریان بر نقش اساسی اداره كل هواشناسی در تصمیمات مدیریت بحران استان تاكید كرد.

به گزارش شنبه شب ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست دربازدید از اداره كل هواشناسی قم، با اشاره به نقش مهم این اداره كل در برنامه ریزی كلان استان، اظهار كرد: برای افزایش نقش هواشناسی در مباحث مدیریت بحران استان اقدام شود.
وی با بیان لزوم بهینه سازی و به روز رسانی سیستم های هشدار سیل افزود: بستر رودخانه قمرود اهمیت ویژه ای دارد و لازم است، كارشناسان هواشناسی در مورد پیش بینی به موقع اهتمام بیش از پیش داشته باشند.
وی با تاكید بر حمایت استان از اداره كل هواشناسی و تجهیز این اداره كل، تصریح كرد: باید از ظرفیت راداری استان تهران بهره برداری شود تا نتایج دقیق تری در مورد پیش بینی ها به دست آید.
استاندار قم خاطرنشان كرد: مجموعه دستگاه های مدیریت بحران استان باید آمادگی لازم برای مقابله با حوادث را داشته باشند و با همكاری و مشاركت یكدیگر در هنگام حوادث به ارائه خدمات بپردازند.
وی تاكید كرد: ضمن افزایش ارتباط این اداره با اداره بحران، شرایطی تمهید شود تا پیش بینی های هواشناسی در بازه های زمانی 24 و 72 ساعت آینده استان، به طور مداوم در اختیار ستاد تسهیلات زائران قرار گیرد.
سوم فروردین ماه مصادف با 23 مارس، روز جهانی هواشناسی نامگذاری شده است، این روز در سال 1950 میلادی توسط سازمان جهانی هواشناسی (WMO) شكل گرفت.
این سازمان هر سال یك شعار را برای روز جهانی هواشناسی معرفی می كند و این روز در تمام كشورهای عضو سازمان جشن گرفته می ‌شود؛ «خورشید، زمین و هوا» شعار سازمان جهانی هواشناسی برای سال جاری است.

* ارائه خدمات فرهنگی به زائران قم دارای اولویت است
بر اساس همین گزارش، استاندار قم در بازدید از تعدادی از بقعه های امامزادگان(ع) و برنامه های فرهنگی كمیته های ستاد تسهیلات زائران استان گفت:ارائه خدمات فرهنگی به زائران شهر مقدس قم دارای اولویت است.
وی از مراحل اجرای طرح آرامش بهاری در آرامستان شیخان بازدید و اظهار كرد: برنامه های فرهنگی تبلیغی ارایه شده دربقعه امامزاده های استان بازخورد مناسبی در بین مسافران و بازدیدكنندگان داشته است كه جای تقدیر دارد.
همچنین وی، با حضور دربقعه امامزاده جمال(ع) از روند اجرای طرح آرامش بهاری اداره كل اوقاف و امور خیریه ویژه ایام نوروز و محل اسكان زائران بازدید كرد.
استاندار قم در ادامه در جریان برنامه های فرهنگی، رفاهی و سرگرمی های مذهبی نمایشگاه بهشت بانو قرار گرفت.
نمایشگاه «بهشت بانو»، حاصل كار مشترك آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و اداره كل اوقاف و امور خیریه استان است كه تا پایان تعطیلات نوروزی در صحن جامع فاطمی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا و آمادگی ارائه خدمات فرهنگی به زائران و مجاوران حرم مطهر است.
7406/ 6133/