گنبدكاووس - ايرنا - وزير كشور كه براي مديريت بحران سيل در گلستان به سر مي برد، اعلام كرد: هم اينك اولويت اول ستاد بحران، تخليه و هدايت آب منطقه آق قلا است و طبق تقسيم كار انجام شده، مسئوليت اين كار به سپاه واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عبدالرضا رحماني فضلي روز يكشنبه در حاشيه بازديد از مناطق سيلزده گنبدكاووس در شرق گلستان افزود: مقرر شد اين كار با مسئوليت سپاه انجام شده و بقيه نيروهاي نظامي و ساير نيروهاي استان، تحت امر سپاه، در اين كار همراهي و همكاري داشته باشند.
وي افزود: مسئوليت تهيه و تامين تجهيزات، امكانات و ماشين آلات مورد نياز مناطق سيلزده به وزارت راه وشهرسازي محول شده و خدمات پشتيباني و كمك رساني را خود استانداري گلستان برعهده گرفته است.
وزير كشور افزود: مسئوليت كميته تعيين خسارت به سازمان ستاد بحران واگذار شده و ظرف 10 روز آينده بايد برآوردهاي خسارات وارده انجام شود و علاوه بر آن مسئوليت امنيت مناطق سيلزده با معاونت سياسي امنيتي بوده و كميته تبليغات نيز با مسئوليت صدا و سيما، مسئوليت اطلاع رسامي را بر عهده دارد.
وزير كشور با اشاره به بازديد هوايي امروز خود ار رودخانه مرزي اترك وسدهاي گلستان، بوستان و وشمگير و مناطق بالادست سدها، گفت: نگراني هايي در اين حوزه ها وجود داشت ولي امروز خروجي آب سد وشمگير كه كه اصلي ترين آبي است كه از گرگانرود به منطقه مي آيد، به 60 تا 70 متر مكعب در ثانيه رسيده است، در حالي كه پيش از اين، 320 مترمكعب بوده است.
وي افزود: با توجه به ظرفيت گرگانرود كه 120 مترمكعب در ثانيه است، اميدواريم از امروز رودخانه شروع به كشيدن آب هاي انباشته شده بكند كه بسيار كمك مي كند.
وزير كشور با اشاره با بازديد خود از برخي محلات سيل زده گنبدكاووس در حاشيه رودخانه گرگانرود هم گفت: منازل بسياري از مردم در اين شهر دچار آبگرفتگي شده و خسارات زيادي به اموال و اثاثيه آنها وارد شده است.
وي با اشاره تداوم حضور خود در چند روز آينده در گلستان، گفت: در اين مدت با تشكيل جلسات مرتب ، نسبت به ساماندهي امور سيلزدگان اقدام و برآورد خسارت هاي وارده به مردم در شهرستان هاي مختلف از طريق فرماندارري هاي پيگيري و انجام مي شود.
رحماني فضلي خاطرنشان كرد: اميدواريم با ساماندهي اوضاع در مناطق سيلزده، آرامش را به مردم برگردانيم.
به گزارش ايرنا، در سفر روز يكشنبه وزير كشور به شرق گلستان، وي علاوه بر بازديد هوايي از منطقه مرزي و وضعيت رودخانه اترك، وضعيت سدهاي وشمگير، گلستان و بوستان و مناطق بالادست آن را نيز مورد بررسي قرار داد.
رحماني فضلي در اين سفر، با حضور در محله آخوند آباد گنبد در حاشيه رودخانه گرگانرود و سركشي به تعدادي از خانواده ها كه منازل آنان دچار آبگرفتگي شده بودن، ضمن دلجويي، بر عزم دولت براي حل مشكلات مردم سيلزده تاكيد كرد.
1860