رشت - ايرنا - رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گيلان با اشاره به بارش باران در استان گفت: يكي از علت هاي وقوع تصادف ها، رعايت نكردن فاصله طولي است از اين رو بايستي خودروها، فاصله طولي را در هواي باراني، بيش از شرايط عادي مورد توجه قرار دهند.

سرهنگ محمدرضا محمدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همچنين فاصله طولي خودروها بايستي در شرايط برفي، سه برابر و در شرايط يخ زده شش برابر حالت عادي باشد.
وي بر ضرورت رعايت سرعت مطمئنه و پرهيز از رانندگي در هنگام خواب آلودگي تاكيد كرد.
رئيس پليس راهور گيلان به ترافيك راه هاي خروجي از شهرهاي استان نيز اشاره و خاطرنشان كرد: از ابتداي طرح نوروزي (بيست و پنجم اسفندماه گذشته) از خروجي هاي شهرهاي منجيل - رودبار در مسير آزادراه رشت - قزوين و شرق و غرب گيلان، ترافيك پرحجم و متراكم بوده است.
وي ادامه داد: همكاران ما در پليس راهور و راه استان تلاش مي كنند تا ترافيكي روان را براي خودروها ايجاد كنند.
به گزارش ايرنا طبق اعلام اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان؛ طي روزهاي 27 اسفندماه گذشته تا دوم فروردين ماه جاري مسافران اقامت كننده در استان ( در مراكز اقامتي ثابت و موقت ) 574 هزار و 363 نفرشب اقامت بوده ضمن آنكه درصد اشغال تأسيسات اقامتي ثابت تحت پوشش تا زمان يادشده 50.19 درصد اعلام شده است.
بيش از يكصد گروه ثابت و سيار خودروي پليس راه نيز در طرح نوروزي فرماندهي انتظامي گيلان فعال است ضمن آنكه 10 ايستگاه ثابت و 10 كانكس سيار پليس راه با بيش از 500 نفر از عوامل، وظيفه كنترل محسوس و نامحسوس محورهاي مواصلاتي و تامين امنيت مسافران، برقراري نظم، شناسايي متخلفان و برخورد با رانندگان متخلف در راه ها را بر عهده دارند.
پليس راه فرماندهي انتظامي گيلان اعلام كرده كه حركت انواع تريلر و كاميون - به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني و دارندگان مجوز عبور از پليس راهور - از ساعت هفت تا 24 روزهاي نهم ، پانزدهم و شانزدهم فروردين ماه جاري ممنوع است.
همچنين ممنوعيت تردد در محور آستارا - اردبيل و بالعكس براي انواع تريلر و كاميون به استثناي موارد يادشده طي روزهاي يازدهم فروردين ماه از ساعت 12 تا 24 و روزهاي نهم، پانزدهم و شانزدهم فروردين ماه از ساعت هفت تا 24 اعمال مي شود.
دو هزار و 500 نفر از اعضاء، داوطلبان، نجاتگران و همكاران جمعيت هلال احمر گيلان در طرح هاي نوروزي شامل طرح ايمني و سلامت و امداد و نجات همكاري مي كنند. طرح امداد و نجات جمعيت هلال احمر گيلان نيز در 44 پايگاه شامل پايگاه ثابت، پست موقت و شعب و مراكز استان به اجرا درآمده و يك هزار و 150 نيروي عملياتي شامل 150 نيروي كادر و يك هزار نجاتگر داوطلب براي ارائه خدمات نوروزي حضور دارند.
طرح امداد نوروزي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي گيلان نيز در 62 پايگاه استان آغاز شده و در اجراي اين طرح؛ يك دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو موتورلانس و 120 دستگاه آمبولانس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان با 450 نيرو به كار گرفته شده است.
همچنين 475 نيروي راهدار نيز با 288 دستگاه ماشين آلات سبك، نيمه سنگين و سنگين در محورهاي مواصلاتي گيلان مستقر هستند.
7296/2007/