تهران- ایرنا- وزیر بهداشت در ابلاغی به روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور بر حضور فعال دانشگاه‌های علوم پزشكی به ویژه استان‌های مناطق سیل زده تاكید كرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، سعید نمكی در ابلاغ خود خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور نوشت: آغاز سال نو با افزایش چشمگیر نزولات آسمانی نشانه‌ای از رحمت الهی و شروع سالی پربركت است. مع الوصف، سیلاب ها و طغیان رودخانه ها مشكلات جدی را برای گروهی از هم وطنان ایجاد كرده كه همكاران دانشگاه‌های درگیر و نمایندگان اینجانب حداكثر تلاش را برای خدمات رسانی بهتر در این مناطق به عمل آورده اند. در حال حاضر نیز این خدمات رسانی همچنان ادامه دارد. اینجانب هم با حضور در برخی از مناطق سیل زده شاهد این كوشش و اهتمام بوده‌ام.
نمكی ادامه داد: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی كشور، فعالیت این سامانه بارشی در اكثر مناطق ادامه داشته و بعضی از استان ها در روزهای آتی نیز در معرض خطر بروز سیلاب قرار دارند كه در این میان می‌توان به استان‌های فارس، ایلام، كهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، كرمان، بوشهر، لرستان و خوزستان اشاره كرد.
وزیر بهداشت افزود: ضمن تاكید به همه روسا، به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشكی استان‌های یاد شده به منظور حضور فعال در منطقه، انتظار می‌رود از طریق بازدیدهای منطقه‌ای، ارزیابی دقیق امكانات به لحاظ لجستیك و نیروی انسانی برای مقابله با سیلاب احتمالی صورت پذیرد.
وی بیان كرد: همچنین مشكلات و كمبودهای احتمالی مرتفع و آمادگی كامل نیروهای منطقه‌ای نیز به آنان ابلاغ گردد. روسای دانشگاه‌های مجاور و معین هم مكلفند آمادگی لازم را داشته باشند تا در صورت ضرورت بتوانند كمك رسانی را در سریع‌ترین زمان برای استان‌های درگیر فراهم نمایند.
وزیر بهداشت همچنین به حضور فعال و مستمر كلیه عوامل اجرایی دانشگاه ها در مناطق درگیر با آمادگی كامل، ابطال كلیه مرخصی‌های غیرضروری به منظور حضور فعال همه همكاران موثر و مرتبط، آمادگی كامل تیم واكنش سریع در حوزه بهداشت، آماده باش كلیه همكاران اعم از پزشكان، پرستاران و سایر كادر درمانی خارج از شیفت برای حضور در زمان فراخوان و نیاز، حضور فعال كلیه همكاران اعم از پزشكان و سایر كادر بهداشتی درمانی در مراكز روستایی به ویژه در مناطق درگیر و پر خطر، آماده باش دانشگاه‌های همجوار و معین در استان‌های پرخطر برای كمك رسانی در صورت نیاز تاكید كرد.
نمكی در پایان آورد : كلیه معاونت‌ها و مدیران ستاد وزارت بهداشت در تامین دارو، تجهیزات پزشكی و دیگر نیازهای اورژانسی نهایت همراهی را خواهند داشت. ضمنا ضروری است تا اطلاع ثانوی كلیه روسای دانشگاه‌ها و معاونان در محل كار حضور فعال داشته باشند.
اجتمام*9482**1601**