مهاباد - ايرنا - رييس هلال احمر اشنويه گفت: 50 مسافر كه در برف و كولاك شديد محور اشنويه - اروميه گرفتار شده بودندريال با تلاش نيروهاي امدادي و راهداران اين شهرستان نجات يافتند.

فخرالدين مام علي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد، سرنشينان 16 دستگاه خودرو سواري و باري بودند كه از روز گذشته تا بامداد امروز در محور اشنويه - اروميه در محاصره برف و كولاك گرفتار شده و به علت كولاك و لغزنده بودن جاده قادر به حركت نبودند.
وي بيان كرد: با تلاش راهداران در باز كردن مسيرها، تيغه زني و برف روبي مسير و با كمك امدادگران در راستاي نصب زنجيرچرخ و فعاليت هاي امدادي، خودروها از اين وضعيت رها شد و مسافران از سرمازدگي و ماندن در جاده نجات يافتند.
وي گفت: هم اكنون با تلاش راهداران، اين محور كوهستاني و برف گير بازگشايي شده و تردد در آن جريان دارد.
رييس هلال احمر اشنويه اظهار داشت: امدادگران و داوطلبان اين جمعيت از آمادگي كامل براي انجام هرگونه فعاليت عملياتي و پشتيباني امداد و نجات برخوردار هستند.
وي گفت: با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي مبني بر بارش برف و باران از رانندگان درخواست مي شود با تجهيزات كامل به ويژه زنجير چرخ در گردنه هاي برفگير و نقاط كوهستاني تردد كنند.
مام علي بيان كرد: با توجه به لغزندگي سطح راه ها، از رانندگان درخواست مي شود از سفرهاي غيرضروري اجتناب كرده و در صورت لزوم از سلامت تجهيزات ايمني و گرمايشي و سالم بودن خودروي خود اطمينان حاصل كنند.
به گزارش ايرنا، سامانه بارشي كه از روز يكشنبه وارد آذربايجان غربي شده فعاليت خود را به صورت بارش برف و باران نشان داد كه تا روز چهارشنبه هفته جاري ادامه خواهد داشت؛ اين بارش ها در اواخر وقت دوشنبه در شهرستان اشنويه به صورت برف بود.
اشنويه در يك منطقه سردسير و كوهستاني واقع شده است و داراي 82 كيلومتر راه اصلي و 180 كيلومتر راه فرعي است.
9870/6185/2093