شيراز - ايرنا - وزير بهداشت تشكيل پرونده الكترونيك سلامت، اجراي نظام ارجاع، اجراي پزشك خانواده وطرح شناسايي مبتلايان به فشارخون بالا را از اولويت هاي مجموعه سلامت كشور در سال 98 برشمرد و از مديران دانشگاه علوم پزشكي شيراز خواست در اجراي اين اولويت ها همچون هميشه پيشگام باشند.

به گزارش خبرنگار ايرنا،دكتر سعيد نمكي سه شنبه درنشست خودبا مسئولان دانشگاه علوم پزشكي شيراز اظهار داشت: موضوع بيماري فشارخون بالا به عنوان يكي از آسيب هاي حوزه سلامت در سطح كشور مطرح است و مقابله با اين مشكل و همچنين بيماريابي و آگاه سازي اجتماعي نيازمند بسيج همگاني است.
وي همچنين بر جامعه محوركردن فعاليت هاي حوزه سلامت در زمينه هايي نظير آموزش و پژوهش تاكيد كرد و ابرازداشت : جامعه محور كردن حوزه سلامت به منزله تاكيد بر پيشگيري و مقدم دانستن آن بر درمان و اجراي راهكارهاي خودمراقبتي است .
وزير بهداشت و درمان با بيان اينكه توجه به اسناد بالادستي موجود در حوزه سلامت و همچنين بيانيه گام دوم انقلاب راهگشاي اجراي برنامه هاي وزارت بهداشت است گفت : برنامه گام دوم انقلاب كه از سوي رهبر معظم انقلاب مورد تاكيد قرار گرفته در اجراي اولويت ها بايد در دستور كار قرار گيرد.
نمكي همچنين بر لزوم شناسايي عوامل خطرزا در حوزه سلامت تاكيد كرد و گفت: ديابت و فشارخون از عوامل اصلي مرگ‌ و مير و خطرزا در حوزه سلامت است، اقدامات خوبي براي كنترل اين بيماري‌ها انجام شده كه بايد بيشتر فراگير شود و گسترش يابد، بر اين اساس براي مقابله با اين بيماري‌ها استقرار نظام مراقبت بيماري‌هاي غير واگيردار از اولويت‌هاي مورد تأكيد در سال جاري خواهد بود.
وزير بهداشت همچنين با اشاره به بروز سيل در شيراز از دانشگاه علوم پزشكي شيراز براي ورود بهنگام و پايش امداد رساني ها و اقدامات شايسته براي ارائه خدمات سلامت به مصدومان تقدير كرد.
نمكي دراين زمينه اقدامات دانشگاه علوم پزشكي شيراز در رسيدگي به مصدومان سانحه سيلاب و تلاش براي پشتيباني خدمات بيمارستان ها را بي ادعا و كم نظير خواند و گفت: تيم مديريت ارشد دانشگاه طي روز گذشته تاكنون، به صورت كامل در صحنه خدمت رساني به مصدومان حضور داشتند و از نزديك عمليات خدمت رساني را مديريت مي كردند.
دكتر علي بهادر رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز هم دراين نشست گفت: اين دانشگاه با پيشينه غني، كوشيده تا علاوه بر حوزه درمان، در حوزه هاي پژوهش و آموزش نيز به نحوي فعالانه عمل كند.
وي اولويت كنوني در حوزه سلامت را هدفمند كردن اين دانشگاه عنوان كرد و از وزير بهداشت خواست تا مجموعه سلامت فارس را در اين زمينه و دستيابي به اهداف تعريف شده ياري كند.
6113 / 1876
دكتر نمكي وزير بهداشت به همراه دكتر جان بابايي معاون درمان وزارت بهداشت و مسوولان دانشگاه علوم پزشكي شيراز، در پايان اين سفر و پيش از عزيمت به شيراز، در محل وقوع حادثه روز گذشته حضور يافت./