همدان- ايرنا- معاون اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي همدان گفت: تمام گروه هاي راهداري استان براي برفروبي محورهاي مواصلاتي به كارگرفته شده اند و تردد تنها با زنجير چرخ امكان پذير است.

حميد پرورشي خرم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ريزش برف از ساعات اوليه صبح امروز در همه محورهاي مواصلاتي استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وي با بيان اينكه استان همدان 25 راهدارخانه دارد، افزود: 516 نيرو و 285 دستگاه ماشين راهداري از جمله لودر، گريدر، كاميون نمك پاش و برف روب از صبح امروز براي پاكسازي جاده هاي اصلي و فرعي فعاليت دارند و عمليات برفروبي و پاكسازي همچنان ادامه دارد.
پرورشي خرم خاطرنشان كرد: استان همدان را برف سنگين در برگرفته و همه ماشين آلات و تجهيزات به صورت كامل درگير برفروبي هستند اما شدت فعاليت ها در محور همدان - ملاير بيش از ديگر نقاط استان است.
وي با بيان اينكه هيچ يك از كاركنان راهداري استان در مرخصي نيستند افزود: گردنه هاي دولايي، گرين، چشمه علي محمد، آور زمان، زاغه و سرخ آباد ريزش برف به حدي سنگين است كه عليرغم برفروبي مداوم، به سرعت سطح جاده را برف فرا مي گيرد.
معاون اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي همدان با تاكيد بر اينكه مردم از سفرهاي غير ضروري اجتناب كنند، همراه داشتن تجهيزات ايمني، لباس گرم و مواد غذايي را همراه مسافران ضروري دانست.
گفتني است، همدان 45 گردنه برفگير و سخت گذر به طول 245 كيلومتر دارد كه مهمترين آنها گردنه اسدآباد است.
استان همدان داراي پنج هزار و 400 كيلومتر انواع راه است كه بيشتر اين راه ها در ايام سرد سال، برفگير بوده و نياز به عمليات برف روبي دارند.
7523/2090