اروميه - ايرنا - مديركل امور مالياتي آذربايجان غربي گفت: طي سال گذشته 880 ميليارد تومان ماليات با همراهي موديان در استان وصول شد.

حسن كوماسي روز چهارشنبه در جمع مديران مالياتي آذربايجان غربي افزود: اين رقم حدود 86 درصد درآمدهاي مالياتي پيش بيني شده براي سال 1397 در استان بود و 2 درصد نسبت به سال 1396 رشد داشت.
وي اضافه كرد: در سال 1396 حدود 860 ميليارد تومان درآمد مالياتي در آذربايجان غربي وصول شده بود كه اين رقم در سال 1397 نزديك به 20 ميليارد تومان افزايش يافت.
وي بيان كرد: اين افزايش از محل جلوگيري از فرار مالياتي، شناسايي موديان جديد و وصول معوقات تحقق يافته و طبق تمهيدات سازمان امور مالياتي فشاري به موديان وارد نشده است.
مديركل امور مالياتي آذربايجان غربي ادامه داد: وصول ماليات از منابع معوق و جلوگيري از فرار مالياتي در صدر برنامه هاي اين نهاد در سال جاري قرار دارد.
كوماسي با اشاره به فشارهاي اقتصادي موجود و شرايط تحريم، نقش سازمان مالياتي در تامين بودجه دولت را پررنگ و پيچيده عنوان كرد و اظهار داشت: در شرايط كنوني بايد تمام مهارت، علم و دانش مالياتي لازم را براي برقراري تعامل و تعادل مناسب بين توليد و ماليات برقرار كنيم.
وي توليد و صنعت استان را نيازمند سرمايه گذاري و رونق عنوان كرد و گفت: اولويت و وظيفه دستگاه مالياتي استان در درجه نخست، مراقبت از توليد و اشتغال استان و سپس دريافت ماليات است.
وي با بيان اينكه به اندازه كافي منابع مالياتي معوق در استان وجود دارد، افزود: تمركز ما براي تامين بودجه استان از محل درآمد هاي مالياتي در سال 98 بر وصول معوقات مالياتي، شناسايي فعاليت هاي مكتوم و زيرزميني، رصد تراكنش هاي بانكي و تقويت روند برداشت اطلاعات اقتصادي استوار است.
وي مودي مداري، تكريم و احترام به ارباب رجوع را به عنوان يك اصل اساسي در اداره كل امور مالياتي آذربايجان غربي مورد تاكيد قرار داد و اضافه كرد: تقويت و پيشبرد اهداف ماليات الكترونيكي در چارچوب سامانه سنيم طرح جامع مالياتي به عنوان يكي ديگر از برنامه هاي مهم اين اداره كل است كه در اين راستا، تا پايان سال 1397 در بخش رسيدگي به 750 پرونده مهم اشخاص حقيقي در سامانه سنيم با 80 درصد رتبه پنجم كشور و در بخش رسيدگي به يكهزار پرونده اشخاص حقوقي با 70 درصد رسيدگي رتبه نهم كشور را به خود اختصاص داده ايم.
به گزارش ايرنا، سال گذشته حدود يكهزار و 90 ميليارد تومان درآمد براي آذربايجان غربي پيش بيني شده بود كه بخش مهمي از آن از طريق ماليات تامين مي شد.
همه ساله نزديك به 90 درصد درآمدهاي آذربايجان غربي از محل ماليات تامين مي شود.
8137/2093