مهاباد - ايرنا - رييس اداره امور منابع آب مهاباد گفت: مهلت بازديد گردشگران از تاج سد اين شهرستان به مدت سه روز تا پايان 12 فروردين سال جاري تمديد شد.

رضا جهيني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به استقبال بي سابقه گردشگران و مسافران نوروزي در بازديد از تاج سد مهاباد اين اداره تصميم گرفت تا سه روز ديگر نيز مدت بازديد از آن را تمديد كند.
وي ادامه داد: براساس اعلام قبلي اداره امور آب اين شهرستان بازديد از اين سد به مدت هشت روز از دوم تا نهم فروردين ماه اعلام شده بود كه به علت شدت بارندگي و در راستاي حفظ امنيت بازديدكنندگان روز پنجم فروردين به مدت يك روز اين بازديد متوقف شده بود.
جهيني اظهار داشت: علاقه مندان مي توانند در مدت تمديد شده هر روز از ساعت 9 تا 19 از سد مهاباد ديدن كنند.
رييس اداره امور منابع آب مهاباد با اشاره به استقبال خوب شهروندان و به ويژه گردشگران از اين طرح، بيان كرد: تاكنون بيش از 40 هزار نفر به صورت خانوادگي و گروهي از محل تاج سد مهاباد ديدن كرده اند.
جهيني از بازديدكنندگان خواست نكات ايمني از جمله مراقبت از فرزندان، نظافت محيط اطراف سد و همكاري با ماموران امور آب را رعايت كنند تا قادر باشند از چشم اندازهاي طبيعي و زيباي اين سد بهره مند شوند.
وي اظهار داشت: هم اكنون 90 درصد حجم مخزن سد مهاباد با حجم بيش از 177 ميليون متر مكعب آبگيري شده كه اين امر بر زيبايي اين مكان افزوده است.
جهيني بيان كرد: بوستان هاي حاشيه اين سد نيز در طول ايام سال همه روزه پذيراي هزاران نفر از مسافران است كه براي تفريح و گردش به اين شهرستان مسافرت مي كنند.
وي يادآور شد: طبق اعلام شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي علاوه بر سد مهاباد، سدهاي شهرچاي اروميه، سد حسنلو نقده، سد ساروق تكاب و سد آغ چاي چايپاره در اين استان آماده استقبال از ميهمانان نوروزي است.
به گزارش ايرنا، سد مهاباد داراي 197 ميليون مترمكعب ظرفيت اسمي و 172 ميليون مترمكعب ظرفيت مفيد است كه علاوه بر تامين آب شرب شهر، بيش از 12 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان را نيز زير پوشش قرار مي دهد.
سالانه بيش از 100 ميليون مترمكعب از آب ذخيره شده در پشت سد مهاباد به مصارف بخش كشاورزي و 19 ميليون مترمكعب نيز به مصرف شرب مي رسد.
سد مهاباد در قسمت غرب مهاباد و در فاصله پنج كيلومتري اين شهر واقع شده و يكي از نزديكترين سدهاي جهان به مناطق مسكوني به شمار مي رود.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد و هر ساله در ايام تعطيلات نوروزي و تابستاني به دليل داشتن جاذبه هاي گردشگري، تفريحي و تجاري بي نظير ميزبان هزاران نفر از مسافران و ميهمانان آذربايجان غربي است.
9903/6185/7129