كرمانشاه- ايرنا - معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان كرمانشاه از برگزاري نمايشگاه صنايع دستي در ايام نوروز خبر داد و گفت: در همين راستا، حدود 600 غرفه صنايع دستي، سوغات و سياه چادر در سطح استان برپاشده است.

پروانه حيدري روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگارايرنا، با اشاره به استقبال گسترده ميهمانان نوروزي از غرفه هاي صنايع دستي اظهار كرد: از آن جا كه كرمانشاه شهري با اصالت و داراي صنايع دستي فاخر است بستري فراهم شد تا صنايع دستي و سوغات منطقه در اختيار مسافران نوروزي قرار گيرد.
وي با اشاره به برپايي 380 سياه چادر و 215 غرفه نمايشگاهي در 62 نقطه از سطح استان، افزود: ايجاد بستر مناسب به منظور عرضه و بازاريابي محصولات صنايع دستي و سوغات از اهداف برگزاري اين نمايشگاه ها و سياه چادرهاست.
حيدري از فروش بيش از 930 ميليون توماني غرفه هاي صنايع دستي و سوغات و سياه چادرهاي استان كرمانشاه در 6 روز نخست نوروز 98 خبر داد.
وي با بيان اينكه امسال گردشگران از سياه چادرهاي برپا شده در سطح استان استقبال بسيار خوبي داشته اند، افزود: در اين سياه چادرها پخت و عرضه نان ساجي، نان كلانه، آش و شيريني هاي محلي انجام مي گيرد.
در استان كرمانشاه علاوه بر مساجد تاريخي و جاذبه هاي طبيعي بسيار زياد و دلنواز 2 هزار و 250 اثر تاريخي ثبت ملي شده نيز وجود دارد كه مجموعه تاريخي طاق بستان، محوطه باستاني بيستون، معبد آناهيتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوباني ني با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترين اين آثار هستند.
براساس آثار موجود تاريخي، كرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش كوچكي از شاهكارهاي خلفت پروردگار را مي توان در اين استان زيبا به چشم ديد.
سال گذشته بيش از 2 ميليون گردشگر وارد استان كرمانشاه شدند.
3033/7447